Фейслифтът на Peugeot 2008 донесе обновен дизайн и по-мощна електрическа версия


09 May 2023

Кросоувърите от B-сегментa представляват един от най-горещите пазари в Европа, така че не бива да се приема като изненада обновената версия на Peugeot 2008 относително скоро след пазарния старт на модела. Фейслифтът в средата на жизнения цикъл привежда модела в съответствие с най-новата визуална идентичност на марката, въведена с 508 по-рано тази година. По-важното обаче е, че електрическата версия на модела получава сериозно технологични подобрения.

Френският кросоувър ще се произвежда в завода във Виго, Испания, и ще бъде пуснат в продажба през лятото на 2023 г. в три нива на оборудване - Active, Allure и GT. Четири двигателя, включително нов електромотор със 156 к.с. ще бъдат на разположение. Благодарение на малко по-голяма батерия отпреди, пробегът с едно зареждане достига до 406 километра в смесен цикъл по WLTP. 

В началото на 2024 г. новият 2008 ще получи новото 48V Hybrid задвижване, което се състои от бензинов двигател PureTech от ново поколение със 136 к.с., съчетан с нова 6-степенна електрифицирана скоростна кутия с двоен съединител, която включва електрически двигател. Благодарение на батерията, която се презарежда по време на шофиране, тази технология предлага допълнителен въртящ момент при ниски обороти на двигателя и до 15% по-нисък разход на гориво. При градско шофиране хибридният 2008 може да работи през повече от 50% от времето в електрически режим със 100% нулеви емисии.

В допълнение към електрифицираните двигатели, новият 2008 предлага избор на бензинови и дизелови двигатели:

₋ PureTech 100: 3-цилиндров бензинов двигател с работен обем 1,2 литра и 100 к.с., оборудван със система Stop & Start, се комбинира с 6-степенна механична трансмисия.

₋ PureTech 130: 3-цилиндров, 1,2-литров бензинов двигател със 130 к.с. и Stop & Start система може да се комбинира с 8-степенна автоматична скоростна кутия EAT8 или 6-степенна ръчна трансмисия.

₋ BlueHDi 130 EAT8: 130 к.с., 1,5-литров, 4-цилиндров дизелов двигател със Stop & Start система е комбинирана с 8-степенна автоматична трансмисия EAT8.

Всички версии на 2008 вече се предлагат с 10-инчов централен сензорен екран като стандарт. Чрез него се контролират функциите за управление на радиото и телефона. При версиите Allure и GT централният екран е с HD технология. Под него са запазени пиано клавишите за бърз достъп до ключови функции.

Сбогом V10!