Шефът на BMW с остра критика срещу Евро 7 стандарта


12 May 2023

Изпълнителният директор на BMW AG Оливър Зипс разкритикува предстоящото въвеждане на стандарта за вредни емисии Евро 7, отнасящи се за новите коли с двигатели с вътрешно горене. На годишно общо събрание на BMW за пореден път изрази своята позиция по темата. Според него крайната дата от юли 2025 г. е „напълно неосъществима“.

Според шефа на BMW „Европейската комисия масово затяга планирания стандарт Евро 7. Това означава повече регулации, но без никакво подобряване на качеството на въздуха.“

Според Оливър Зипс „планираното в момента просто няма да сработи“. Главният човек в баварската марка изрази критика и по отношение на новите тестовете на двигателите с вътрешно горене, наричайки ги „напълно нереалистични“.

„Мисля, че всеки може да си отговори сам: колко често, например, се качвате нагоре по планински проход с пълна газ, при минус 7 градуса, в кола, която е напълно натоварена и тегли ремарке?“

Зипс предлага въвеждането на Евро 7 стандарта да бъде отложено за средата на 2027 г. Също и да не се акцентира върху „специални и екстремни случаи“ в оценките от резултатите.

Зипс не единственият автомобилен директор с критика към новите норми. Шефът на Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler ) Карлос Таварес също е за промени и отлагане на въвеждането. На подобно мнение са и от Volkswagen Group.

Новите стандарти Евро 7 ще наложат по-строги изисквания върху отработените газове. За първи път ще има емисии за фини частици от износване на спирачките и гумите, които ще засягат всички нови автомобили, независимо от това дали са с бензинов, дизелов, хибриден или електрически двигател.

Според Европейската комисия въвеждането на Евро 7 ще намали емисиите на NОx с 35% спрямо Евро 6. Въглеродният двуокис трябва да спадне с 13% при леките автомобли и с 39% при автобусите и камионите. Частиците от спирачките ще бъдат намалени с 27%.

Най-добрият в класа си?