Това BMW M3 CSL е на 37 мили и е изоставено от 19 години


17 Aug 2023

Истината е, че няма как да сме сигурни в тази история, но някои факти я подкрепят. Намирам я в пост на фейсбук страницата Motorchive, който наш човек (Виктор Миленков, карахме му страхотния SL 500 прреди 4 години, a и той самият имаше BMW M3 CSL преди години) е споделил на стената си. Постът гласи, че колата е купена нова от бизнесмен през 2004, който я е докарал от Рединг в Лондон, паркирал я е в подземен гараж, на едва 37 мили, и оттогава не е мърдана. Интересно. Пише също, че през 2013 е сменена собствеността, но автомобилът така и не бил мърдан.

Направих справка по номера и се оказва, че колата наистина няма MOT (технически преглед). Системата изкарва датата 1 март 2006, на която собственикът  е трябвало да плати данъците на автомобила, както и че на 24 юли 2013 е направена смяна на т.н. V5C. Последното се води vehicle log book и се коригира в случай на смяна на собствеността и при още няколко обстоятелства. Тоест, дотук историята от поста се връзва.

Накрая проверих и разстоянието от Рединг до Лондон, което е 42 мили по M4, като за крайна точка не съм задавал паркинга, защото местоположението му не се споменава в публикацията. Така че и пробегът от 37 мили също съответства. Единствено не ми се връзва натрупаното количество мръсотия, но кой знае, може някой от персонала миещ гаража да е ударил един маркуч от съжаление.

Относно модела, за незапознатите, BMW M3 CSL Е46 се счита за една от най-култовите М-ки правени някога. Колата е олекотена със 110 кг (1385 кг), което кореспондира с инициалите CSL (Coupe Sport Leichtbau), произвежда се само през 2004 г., като са направени едва 1383 екземпляра, някои в Silver Grey Metallic, а други в Black Sapphire Metallic. Всичките с SMG скоростна кутия (автоматик; стандартното M3 се предлага и с ръчка), всичките купета. 

Стандартният 6-цилиндров редови атмосферен S54 мотор е подсилен до 360 к.с. и 370 Нм (+17 к.с. и 5 Нм), спирачките са подсилени, джантите са увеличени с един инч до 19, гумите стандартно са полусликове Michelin Pilot Sport Cup, промените са доста.

Не само аз мисля, че това е едно от най-красивите BMW-та правени някога, а търсенето му е голямо. Справка в mobile.de показва едва 16 резултата от които към 10 не са реални, реплики или недоразумения. Цените на истинските там започват от 119 900 евро за кола на 120 хил. км и достигат до 299 990 за автомобил на едва 4950 км.

Проверка на историята на RM Sotheby’s пък показва наскоро продаден сив екземпляр за 149 500 евро, а в платформата за онлайн търгове Collecting Cars също се намира сиво CSL на 22 174 км, продадено за 195 000 евро. Така, че ако собственикът на това изоставеното го стегне и реши да го продава, цената му спокойно може да подмине 400 хил. евро и дори да достигне до половин милион.

Сбогом V10!