Това е базовото iX1 eDrive20: най-евтиното електрическо BMW


07 Sep 2023

BMW разширява гамата на най-достъпния си електромобил iX1 с нова версия – базовата eDrive20 вече ще допълва продавания досега xDrive30. Както подсказва името, новият модел идва със задвижване само на предните гуми, като двата електромотора на xDrive30 са заменени от един самостоятелен, макар технологията eDrive от пето поколение да е същата. Мощността му е 204 к.с., въртящият момент – 247 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 8,6 секунди, а с максимална скорост от 170 км/ч, това е най-бавното BMW на пазара. Друг е въпросът къде другаде, освен в Германия, може законно да вдигнете повече.

 

Далеч по-съществено е, че сравнително голямата батерия (64,7 кВтч използваем капацитет) е достатъчна за до 475 км пробег – с над 30 повече от xDrive30, чиито два електромотора и 313 к.с. са по-жадни за енергия.

На бърза зарядна станция батерията се зарежда от 10 до 80% за 29 минути с до 130 кВт. Вкъщи стандартното зарядно (11 кВт) ще е достатъчно за пълно зареждане след шест часа и половина.

Макар iX1 eDrive20 да играе ролята на базово BMW, това все пак е BMW, което значи, че стандартното оборудване е доста разточително. Това включва двузонов климатик, асистент за паркиране, камера за заден ход, дигитален кокпит с извит дисплей (всъщност два екрана: 10,25-инчов и 10,7-инчов), актуализации на функциите over the air, синхронизация Android Auto и Apple CarPlay.

Двата модела лесно могат да се различат по новите футуристични бъбреци на eDrive20, за разлика от стандартните с хромирани ламели при xDrive30. Разликата в цената между двата модела е около 7000 евро. Новият вариант с предно предаване и 204 к.с. започва с цени от 47 900 евро, докато моделът с xDrive и 313 к.с. струва 55 хил. евро.

 

Сбогом V10!