Гран при на Катар - Верстапен отново е шампион, но всички говорят за нечовешките условия


09 Oct 2023

През изминалия уикенд се проведе Гран при на Катар - състезание, което бе спечелено от Макс Верстапен, който пък завоюва третата си световна титла във Формула 1. След края на надпреварата фокусът на новините обаче не беше доминацията на нидерландеца. Много повече се говореше за нечовешките условия, при които се е провело състезанието в Катар.

Естебан Окон разкри, че е повърнал по време на състезанието в каската си, докато Ландо Норис нарече условията в състезанието "твърде опасни". Влажността, температурите над 40 градуса и високоскоростните завои направиха състезанието невероятно трудно за пилотите, както става ясно от изказванията на множество пилоти. Друг фактор е ограничението от 18 обиколки на гумите, което доведе до минимум три спирания в бокса.

„Мисля, че вероятно намерихме границата. Мисля, че е тъжно, че трябваше да го намерим по този начин. Ситуацията никога не е приятна. Някои хора завършват в медицинския център или припадат“, коментира Ландо Норис. 

 

 

Лоугън Сърджънт пък беше един от няколкото пилоти в Катар, които страдаха от дехидратация и каза след края на състезанието, че се е почувствал "болен". Сарджънт, който е единственият пилот на решетката без договор за следващата година, първоначално продължи надпреварата, преди да се оттегли 16 обиколки преди края ѝ.

„След оттеглянето на Лоугън от Гран при на Катар, той беше прегледан и освободен от медицинския екип на място, след като страдаше от интензивна дехидратация по време на състезанието, подсилена от грипоподобни симптоми по-рано през седмицата“, казаха от Williams.

„До такава степен [физическата подготовка няма значение], че зрението ти се влошава, пулсът ти скача и вече е ужасно трудно да контролираш каквото и да е. Това бе най-тежкото състезание на всички пилоти във Формула 1 през кариерите ни досега. Без изключения. Няма да повярвам на някой, който твърди, че не е,“ коментира Шарл Льоклер.

„Трудно е да се опише колко тежко беше. Може да пиеш каквото имаш в колата, но то вече е като чай, защото в кокпита е нещо от порядъка на над 60 градуса. Ужасно трудно е да се хидратираш. Като се добавят и g-силите, положението става съвсем зле. На всичкото отгоре говорим за ограничения на пистата, а това е разлика от няколко сантиметра при скорост от 280 км/ч. Трудно е да ги спазваш в квалификацията, когато си свеж и добре, но в края на състезанието вече беше пълен кошмар“, добави пилотът на Ферари, цитиран от Club S1.

 

 

Много практичен и интересен!