Това е робот на НАСА за пукане на гуми на совалка, който е базиран на немски танк
Заглавието може да звучи, като абсурден низ от думи, но описва много точно причудливия робот. Той представлява умалено копие на немския танк Tiger II от Втората световна война, в мащаб 1;16, с дистанционно управление, производство на легендарната японска марка Tamiya.
Или поне базата му е на Tamiya. Инженерите на НАСА са премахнали оригиналните електромотори и на тяхно място са сложили такива от бормашини Black & Decker. Те задвижват веригите на машинката през отделни скоростни кутии, което позволява индивидуално контролиране на двете ленти. Куполът с оръдието също е демонтиран. Вместо него е поставена глава от 3/8-инчова пробивна машина DeWalt. Ако се чудите колко точно е голям този танк за пукане на гуми, дълъг е 46 см, широк е 20, а височината му е 30 см. Тежи 9 кг, като хората от НАСА дори са му дали подобаващо име Tire Assault Vehicle.
Супер, но защо е създаден? За помощ при разработката на гумите за совалката. По време на този процес НАСА използвали пътнически самолет Convair 990, под чиито фюзелаж била закачена допълнителна ос с тестова гума. И, типично за НАСА, учените искали да разберат не само колко точно се износва тя при всяко кацане, но и какъв е лимитът на самата гума.
Това обаче създавало сериозна опасност за наземния екип. Гумите на совалките се помпали с азот под налягане между 21 и 25 бара, чието освобождаване при спукване било еквивалентно на взрив на две и половина пръчки динамит. В резултат всеки намиращ се в радиус 15 метра можело да бъде сериозно наранен, а в радиус до 30 метра, да получи трайно увреждане на слуха.
След приключване на дадена тестова сесия и преди смяна на гумата, симпатичният Tire Assault Vehicle влизал в употреба. Роботът е използван общо 32 пъти, девет от които след реални мисии на космическата совалка. При четири от тях взривът на гума е бил неизбежен.