VW съди свой немски дилър за внос на електромобили от Китай
Германски дилър на автомобили Volkswagen се забърка в голяма съдебна битка поради решението си да внесе 22 броя автомобили Volkswagen ID.6 от Китай. Историята е дългa и заплетена, но ще се опитаме да вие я представим накратко.
Въпросният дилър е Грегъри Брудни, който видял ID.6 от Китай и си помислил, че клиентите му ще го харесат. Той твърди, че е преминал през законни канали, за да закупи превозните средства, придобивайки ги от китайската фирма VW-FAW.
Струва ли си цялата операция? Докато средната цена на новите електрически превозни средства в Германия продължава да расте, интензивната конкуренция в Китай довежда до значителни отстъпки. Например, VW продава ID.3 за едва 16 000 евро в Китай, в сравнение с началната му цена в Германия от 40 000 евро. По същия начин, ID.7 започва от 30 800 евро Китай, докато моделът струва почти два пъти повече в Германия.
ID.6 се предлага ексклузивно в Китай като част от бързо разрастващата се ID флотилия на марката. По същество това е версия с удължено междуосие на ID.4 с три реда седалки, побиращи до седем души. Предлага във версии ID.6 X и ID.6 Crozz. В Китай цените за ID.6 започват от около 33 700 евро, докато в Германия ID.4 с по-малко междуосие започва от 40 335 евро.
Тъй като ID.6 е подобен на другите ID. модели, продавани в Германия, и колите, които е купил, са били предназначени за износ, търговецът е преценил, че ще бъде лесно да ги подготви за продажба на родния си пазар. Според материал на Automobilwoche, след няколко модификации и актуализация на софтуера, транспортните власти на страната са одобрили превозните средства и законно е било разрешено на дилъра да ги продава.
Въпреки това, когато той се опитва да обяви електромобилите за продажба, Volkswagen се намесва и издава временна забрана срещу Брудни. В последващо решение съдът постановява, че превозните средства трябва да бъдат конфискувани, а сега VW иска те да бъдат унищожени. Търговецът контрира, че след като е внесъл легално автомобилите и е получил одобрение от германските власти, не би трябвало да има проблем.
Брудни смята, че VW се опитва да го превърне в пример, за да възпре други дилъри да се опитват да внасят произведени в Китай автомобили. Дилърът в момента плаща около 8000 евро на месец за разходи за съхранение на автомобилите и ще му струва 15 000 евро на превозно средство, за да ги унищожи, ако съдът му нареди да го направи.