Skoda обнови Octavia напълно


14 Feb 2024

Octavia е абсолютен бестселър, независимо за кое от четирите поколения от 1996 г. насам говорим. С над 7 млн. продажби, тя твърдо е в топ 10 по продажби в Европа, като често изпреварва братовчед си Golf. Сега е време за обновяването на актуалното четвърто поколение.

Хубавата новина за почитателите на комбитата е, че при Octavia то остава в играта, за разлика от Fabia, която вече е само хеч. Промените в дизайна са съвсем фини – нова радиаторна решетка, брони и опционални матрични диодни фарове от второ поколение. Дневните светлини отпред и отзад са много по-готини: вместо скучната диодна лента на отиващия си модел, сега има отчетливо маркирани "очи".

Дължината е увеличена с 1 см. Добавени са също нови джанти и готини цветове, като RS идва в зелен Mamba, но най-много ни харесва оранжевият Phoenix, който се предлага само за комбито.

Интериорът е доста по-сериозно обновен с добавянето на 13-инчов екран зад волана, който е опция. Стандартният е 10-инчов, какъвто е размерът и на сензорния екран. Дигиталният гласов асистент Лаура пък скоро ще получи интегриран ChatGPT. Стандартно Octavia идва с двузонов климатик.

Octavia е един от последните европейски автомобили, който има по равно бензинови и дизелови двигатели – по два. Плъгин хибридният вариант си отива, вероятно цената му е била прекалено висока и търсенето не е оправдало съществуването му. Базовият бензинов е 1,5-литров 4-цилиндров със 116 к.с. Той има и вариант със 150 к.с. По-големият 2-литров бензинов мотор има варианти с 204 и 265 к.с. (последният е в Octavia RS).

Дизелите започват от 2-литров вариант със 116 к.с., като има и модел със 150 к.с. Всички варианти могат да се поръчат с 48-волтова хибридна система. Тези, които я нямат, идват с 6-степенна ръчка, а хибридните – със 7-степен DSG. Все още нямаме цени за България, но в Германия базовият вариант със 116 к.с. ще започва от около 28 хил. евро. Вероятно у нас тя ще е малко над 50 хил. лв.

Сбогом V10!