В Русия тайно сглобяват автомобили Citroen без марката да знае
Заедно с други западни автомобилни производители, Stellantis спря производството и износа на автомобили за Русия през 2022 г., малко след старта на войната в Украйна. Въпреки това, потребителите в страната все още могат да купуват някои от автомобилите на Stellantis нови, благодарение на помощта на китайския партньор на компанията Dongfeng.
Засега няма предположения, че Stellantis заобикаля търговските санкции с Русия. Вместо това, най-вероятно става въпрос за паралелен внос, който поддържа автомобилната индустрия в привидно активна фаза. Първоначално китайските компании изнасяха своите превозни средства в страната, а сега изглежда, че те вече подкрепят и производствения сектор на Русия.
По данни на Carscoops, през декември 2023 г. руска компания, наречена Automotive Technologies, е внесла 42 или повече комплекта за сглобяване на Citroen C5 Aircross в завод в Калуга. Reuters цитира дилъри, пожелали анонимност, които казват, че комплектите идват от Dongfeng, която има търговско партньорство със Stellantis.
Твърди се, че първата партида комплекти е част от пилотен проект и заводът в Калуга (който технически все още е мажоритарна собственост на Stellantis, но вече не се контролира от тях) ще започне масово производство през 2024 г.
Дилърите споделят, че им е казано, че скоро ще започнат да получават автомобили C5 Aircross за продажба, сглобени от комплекти в завода в Калуга, но не е ясно дали те ще продължат да бъдат брандирани като Citroen.