Електрическият Passat товари до 1714 литра и изминава до 685 км с едно зареждане


20 Feb 2024

Досега ролята на флагман сред електрически модели на марката Volkswagen се изпълняваше от ID.7– електрически седан, който карахме само няколко дни след премиерата му в България и за който ще си говорим в ново видео. Сега немската марка разширява моделната палитра на ID.7 с комби версията ID.7 Тourer, която е един от първите комби автомобили с изцяло електрическо задвижване в горния сегмент на средния клас, където марката Volkswagen ще бъде представена и с новия Passat Variant. Двете продуктови линии се допълват взаимно и съответно покриват всички адекватни видове задвижване – от изцяло електрическото при ID.7 и ID.7 Tourer до plug-in и mild хибридните системи, бензиновите и дизеловите двигатели в Passat.

Аеродинамичният ID.7 Tourer с коефициент на въздушно съпротивление cw от 0,25 в зависимост от оборудването съчетава предимствата на електрическата мобилност с продължителния автономен пробег (до 685 км по прогнозни стойности) и извънредно големия товарен капацитет (до 1714 литра) – параметри, които покриват много широк спектър изисквания от страна на бизнеса и частните клиенти с по-висока екологична устойчивост от когато и да било преди.

Новият Volkswagen ID.7 Tourer споделя по-голямата част от своя дизайн и външни размери с фастбек версията. Всъщност и двата са с дължина 4,96 метра и междуосие от 2,97 метра, с доста къси надвеси на каросерията – решение, предназначено да осигури възможно най-много място в купето. Естествено, както може да се очаква, двата модела се различават главно в задната част, където новото комби Tourer има по-малко наклонена линия на покрива, за да увеличи товарния обем.

До 685 км пробег по WLTP обещават от VW. Новият ID.7 Tourer е оборудван с последно поколение електрически задвижващи системи - две версии с различна мощност и капацитет на батериите. Захранването на тяговия електродвигател при ID.7 Tourer Pro се осигурява от акумулаторна батерия с капацитет 77 кВтч, а при ID.7 Tourer Pro S се използва нова версия с капацитет 86 кВтч. Зареждането на акумулаторната батерия с капацитет 77 кВтч на правотокови (DC) бързозарядни станции може да става с мощност до 175 кВт, а зареждането на тази с капацитет 86 кВтч - с мощност до 200 кВт. При тази мощност, батерията може да се зареди от 10 до 80 процента за под 30 минути.

Цени за България все още не са обявени. Припомняме, че седанът ID.7 започва с цена от 115 096 лева у нас.

Сбогом V10!