Dacia обнови електромобила Spring


21 Feb 2024

Обичана от едни, мразена от други, Dacia Spring си остава един от най-евтините варианти да карате чисто нова електричка. Румънският мъник (с китайски корени и производство) вече е продаден на 140 хил. клиенти и само две години след премиерата си се подлага на първо сериозно обновяване.

Дизайнът е вдъхновен от този на Duster, а в интериора откриваме изцяло ново табло със 7-инчов дисплей зад волана и 10-инчов сензорен екран. Може да се учудите, но Spring едва сега за първи път получава опция за настройване на волана по височина.

 

Другата голяма новина е, че Dacia Spring става най-евтиният електромобил, който предлага двупосочно зареждане. Т.е. в случай на нужда може да използвате енергия от колата, за да си включите телевизора или хладилника, ако тока у дома спре. 

За съжаление добрите вести приключват тук. Spring все още няма режим “паркинг”, т.е. трябва да се паркира на N и с ръчната. Скромната 27-киловатчасова батерия не е променена. Същото се отнася за двете версии на електромотора – базовата с 44 коня и “екстремната” с 65 к.с. Съответно пробегът с едно зареждане трудно може да надхвърли 200 км, дори с особено старание, а топ версията ускорява до 100 км/ч за 14 секунди. Spring, разбира се, никога не е била кола за гонене на времена на “Ринга”, но все пак 14 секунди… Dacia споделя, че средностатистическият собственик на Spring минава по 37 км на ден със средна скорост 37 км/ч и че 90% от всички пътувания с колата са за не повече от 70 км, което звучи логично.

Тъй като това е предимно градска кола, зареждането на бърза зарядна станция е ограничено до 30 кВт.

Сбогом V10!