Skoda планира участие в Льо Ман през 50-те с този прототип
Виждали ли сте някога този прототип на Skoda? Автомобилът носи името 1100 OHC и представлява състезателна кола от 1957 г., която е проектирана да се състезава в "24-те часа на Льо Ман". Въпреки че това никога не се материализира поради „трудната политическа ситуация в края на 50-те и 60-те години“ (както казват от компанията), машината се оказва успешен в надпревари, провеждащи се изключително в комунистически страни, където ѝ е позволено да се състезава.
Разработката започва през 1956 г., а моделът се радва на победна състезателна премиера на пистата Млада Болеслав през юни 1958 г. 1100 OHC стъпва на тръбна конструкция, изработена от тънкостенни стоманени тръби, и използва надлъжно монтиран 1089-кубиков 4-цилиндров мотор, съчетан с монтирана отзад петстепенна скоростна кутия. Двигателят произвежда само 92 к.с., но максималната скорост е 200 км/ч благодарение на изключително ниското тегло от 583 кг за роудстъра и 555 кг за купето.
Друг фактор за високата максимална скорост е аеродинамичното тяло направено от подсилена със стъклени влакна пластмаса, проектирано от Ярослав Киндл. Два от прототипите с отворени каросерии са произведени през 1957 г. и 1958 г., а две купета с алуминиева каросерия се появяват на бял свят през 1959 г. За съжаление и двете купета са унищожени при инциденти, но Skoda е в процес на възстановяване на едното, като използва оцелелите компоненти.
Що се отнася до вариантите с отворена каросерия, и двата са все още живи - единият е част от колекцията на музея на Skoda в Млада Болеслав в Чехия и участва в исторически състезания, а другият е собственост на Skoda Великобритания.