Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ e супер седан/комби с 612 к.с.


12 Mar 2024

Mercedes постепенно разкрива нови версии на представената миналата година Е-класа W214 и тази тук определено беше чакана с нетърпение: E 53 AMG или Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic, ако трябва да сме съвсем прецизни. Разбира се, от десетилетия означения като “63” и “53” не означават работния обем, но все пак говорим за много бърз Benz.

449 коня идват от 3-литровия шестак, а електромоторът добавя 120 кВт за общо 585 к.с. За кратко (при старт с лаунч контрол, който работодателят на Люис Хамилтън нарича просто Race Start) те скачат дори до 612, но за целта трябва да сте доплатили за опционалния пакет AMG Dynamic Plus. Той сваля две десети от ускорението до 100 км/ч: 4,0 срещу 3,8 секунди. Забавянето при комбито е 0,1 секунди. Максималната скорост е джентълменски ограничена на 250 км/ч, но при поръчката на AMG Driver's Package се отключва до 280 км/ч за седана и 275 км/ч за комбито.

Все пак това е плъгин хибрид, така че има как да карате и доста по-спокойно и икономично – изцяло на ток. При това дори с максимално позволената у нас скорост от 140 км/ч на магистрала. 22-киловатчасовата батерия (използваем капацитет) осигурява до 100 км на ток, вероятно не със 140 км/ч, разбира се…

В Mercedes са достатъчно честни, за да посочат средния разход при празна батерия: между 8,6 и 9,5 л/100 км, в зависимост от версията. Иначе ако батерията е пълна, може да минете 100 км и без двигателят да се включи, както казахме, като средният разход на ток е между 24,1 и 26,7 кВтч/100 км, а официалният на колата е 0,8 л/100 км (WLTP).

Дизайнът е същият като на класическата Е-класа. Mercedes държи версиите AMG да не са драматично по-различни. Все пак раздутите мускули личат дори на снимка, а в големите 21-инчови джанти (стандартно колата идва с 19-ки, но има опционални 20 и 21-инчови) се крият доста по-потентни спирачки от тези на дизеловата Е-класа на съседа.

Дисковете са с диаметър от 370 мм отпред и 360 мм – отзад, това са над 14 инча само за диска. Съответно двойното предаване идва в комплект с адаптивно окачване. Познавачите на модела веднага ще го различат и без табелките, благодарение на четирите ауспухови накрайника, но има неща, които не личат с просто око – предното окачване е по-широко, настройките са по-твърди. Блокировката на задния диференциал е електронна.

Стартовата цена на новия E 53 в Германия е малко над 120 хил. евро, но подозираме, че добре напоен с екстри екземпляр може да ви излезе и над 300 хил. лв.

Фенове сме! A вие?