Mercedes обнови G-класата


27 Mar 2024

G-класата е с дизайн на 45 години. И се продава като топъл хляб. Не очаквайте Mercedes да промени начина, по който изглежда големият всъдеход. Но обновяването носи супер много технически новини. Ако сте почитатели на 8-цилиндровите двигатели, обаче, някои от промените няма да ви харесат. 

 

G 500 вече няма да разчита на 4-литровия V8, а вместо това получава 3-литров редови шестак с хибридна помощ. Турбината все още се задвижва от изгорелите газове, но допълнителният компресор е електрически. Стартер-генераторът добавя 20 к.с. и 200 Нм. Така системната мощност е 450 к.с., комбинирани с 560 Нм. Осмакът имаше 422 к.с. и 610 Нм.

Дизеловата версия (спокойно, запазена е!) вече ще носи означението G 450 d (преди беше G 400 d). Мощността скача от 330 на 367 к.с., а въртящият момент – от 700 на 750 Нм. 48-волтовата хибридна система и тук добавя 20 к.с. и 200 Нм.

Единственият останал вариант да имате G-класа с V8 се казва G 63. Звучи странно, но това е най-продаваната G-класа. Близо 60% от клиентите избират G 63, като този процент вероятно сега ще се увеличи. Макар на хартия да няма промени (585 к.с. и 850 Нм), тази версия също е електрифицирана и съответно получава 20 електрически коня в комбинация с 200 Нм от 48-волтовата система. Тежащият 2,6 тона динозавър ускорява до 100 км/ч за 4,3 секунди и развива 240 км/ч, ако сте платили за пакета AMG Performance (досега се наричаше AMG Drivers Package).

9-степенната автоматична скоростна кутия е преработена, всички версии (естествено!) идват с двойно предаване, което праща 60% от въртящия момент към задните колела. За тежък терен помагат трите блокировки на диференциалите – за колелата на предния, задния мост, както и между двата моста.

В интериора ще откриете големия 12,3-инчов сензорен екран на обновената система MBUX, като функциите за подпомагане на движението по тежки терени вече включват “прозрачен преден капак”.

Дизеловият модел е най-достъпната G-класа: 122 хил. евро. Бензиновият G 500 ще започва около 135 хил. евро, а G 63 вероятно ще стартира от малко под 200 хил. евро.

 

Сбогом V10!