Ford Focus ST получи регулируемо окачване за писта


11 Apr 2024

Версията ST на актуалния Ford Focus е най-мощната с 280 к.с., тъй като моделът вече не предлага върхова RS модификация. За жалост, дори и този спортен хечбек ще отиде в историята догодина, когато Ford спира изцяло производството на Focus. Преди това да се случи обаче, компанията пусна едно (вероятно) последно специално издание на Focus ST.

Започва с малко разочарования - от Ford не са променили производителността на 2,3-литровия четирицилиндров турбо бензинов двигател под предния капак. Това означава, че мощността му отново е 280 к.с. Съчетан с шестстепенна механична скоростна кутия, автомобилът с пет врати и предно задвижване продължава да ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди. Максималната скорост също остава непроменена - 250 км/ч.

Какво е толкова специалното на Focus ST Edition тогава? Това е настройката на окачването, която е фино преработена от Ford Performance. Регулируемото двупосочно спирално окачване от KW се характеризира с двутръбни амортисьори с корпуси от неръждаема стомана и прахово боядисани винтови пружини с 50 процента по-висока скорост на пружиниране. В сравнение с Ford Focus ST X, моделът вече има десет милиметра по-нисък пътен просвет в стандартната версия. Във Ford Focus ST Edition височината на автомобила може да бъде намалена с още 20 милиметра.

Автомобилът има и 16 предварително настроени позиции за реглаж на окачването. Като ръководство за оптимална настройка, купувачите получават техническо обяснение с препоръчителни настройки на окачването за различни условия и писти, включително специална настройка за Нюрбургринг. Всичко това се допълва от 19-цолови джанти, които са оптимизирани с десет процента по отношение на теглото и са оборудвани с гуми Pirelli P Zero Corsa.

Сбогом V10!