В България има 25 броя Ferrari SF90

  • Галерия с 29 снимки на български SF90 Галерия с 29 снимки на български SF90

12 Apr 2024

Нашите приятели от Bulgarian Registry пак са се заровили надълбоко в екселските таблици с данни за регистрации и папарашките сайтове, за да извадят най-пълна и полезна информация за едно от най-модерните Ferrari-та в България – SF90. Оказва се, че плъгин хибридната суперкола е повече от популярна у нас – има 25 броя – както от купето Stradale, така и роудстъри Spider. Повечето от българските Ферарита могат да се срещнат по софийските и варненските улици, като имаме един екземпляр в Плевен, две коли на територията на Монако, една в Германия с регистрация от Пазарджик и едно SF90 с 1151 конски сили и пълен тунинг от Keyvany (компанията е алтернатива на Mansory, Brabus, Techart, т.н.) в Гърция. Фераритата са регистрирани на територията на България, но имаме и четири бройки с немски номера. И купетата, и кабриолетите се срещат с опционалния пакет Assetto Fiorano, който подобрява поведението на колата в завоите и я олекотява с 30 кг.

1151 конски сили за Keyvany

Цветово разнообразие не е голямо, тъй като почти всичките български екземпляри са черни, червени или жълти (Nero Daytona, Rosso Corsa или Giallo Modena). Една от колите ни в Монако е в цвят Giallo Montecarlo; на територията на България имаме тъмночервен кабриолет в Rosso Maranello; също сме имали поръчково направен SF90 Spider в цвят Verde Masoni с оранжев интериор. Той е продаден в Обединените арабски емирства през май 2023 г.

Когато я видите на улицата, обаче, едва ли първата ви мисъл е: “А, това е новият хибрид на Ferrari!”. По-скоро цитирате бруталните числа, които стоят зад името: 1000 к.с. при 8000 об/мин на 3,9-литровия туин турбо и 800 Нм при 6000 об/мин. Трите електромотора добавят 220 к.с. към наличните 780 от бензиновата машина.

Всъщност италианската компания замисля SF90 от самото начало като хибрид, за разлика от старото поколение хибриди като LaFerrari. При SF90 (както и при 296 GTB) електромоторите подпомагат двигателя при всички режими на движение. Те осигуряват допълнителна мощност, както правят и турбокомпресорите. И всъщност превръщат SF90 в кола с двойно предаване, защото два от трите електромотора са в предните колела. Както вероятно знаете, това Ferrari няма задна скорост на трансмисията, защото тази роля се изпълнява от електромоторите. Дори има възможност за кратко движение изцяло на ток – около 25 км. 

Ако обмисляте покупката на SF90 с инвестиционни намерения, имайте предвид, че хибридите вероятно няма да остаряват така благородно като останалите модели на Ferrari и в средносрочен план (15 години) по-скоро ще губят част от стойността си. Причината е, че след 10-15 години повечето SF90 вероятно ще се нуждаят от задължителна замяна на 7,9-киловатчасовата литиево-йонна батерия. Което в момента се таксува от Ferrari със скромните 150 хиляди лева – брутална сума дори като имате предвид, че самата кола струва около милион лева.

Източник: Bulgarian Registry

Най-добрият в класа си?