Ferrari Elettrica идва с 8000 Нм!


09 Oct 2025

Първото изцяло електрическо Ferrari вече се произвежда, макар още никой да не е виждал как ще изглежда. Името Elettrica (итал. електрически) не е потвърдено официално, но вече имаме първи официални подробности за колата. Тя ще дебютира през 2026 г. и по форма ще прилича на метаморфоза между GTC4 Lusso и Purosangue.

Четири електромотора

Първото е-Ferrari ще се задвижва от четири електромотора, които – според компанията – идват директно от болида от Формула 1. Всъщност те ще са близки до използваните в F80, проектирани и произведени изцяло от Ferrari. Предните мотори ще имат общо около 300 к.с., а задните – около 800 к.с. Системната мощност ще бъде над 1000 к.с., а числата за въртящия момент са фантастични: 3500 Нм на предния мост и 8000 Нм на задния със системен връх от около 8000 Нм! Предните електромотори ще достигат 30 000 об/мин, а задните – 25 500 об/мин. Предният мост ще може да се изключва за повече ефективност – например при монотонно движение по магистрала със скучни скорости около 130 км/ч. Иначе максималната скорост на Elettrica ще бъде 309 км/ч, а ускорението до 100 км/ч – 2,5 секунди.

Батерия

800-волтовата архитектура и гигантската 122-киловатчасова батерия ще позволяват над 530 км с едно зареждане и използване на зарядни станции с мощност до 350 кВт. И батериите, също като електромоторите, са разработени и произведени изцяло от Ferrari. Отличават се с най-високата енергийна плътност в индустрията: 195 Wh/кг. За сравнение при Rimac Nevera са 170 Wh/кг. Центърът на тежестта е с 80 мм по-ниско от този на Purosangue. Инженерите на Ferrari са искали да направят новата Elettrica също толкова дълготрайна, колкото и класическите V12 модели, а не продукт, който да бъде за рециклиране след пет години. За целта батерията може да се сваля, ъпгрейдва и сменя. Идеята е, че след 20 или 30 години технологиите ще позволяват да поставите много по-умна и модерна батерия и това е предвидено още сега, за да може Elettrica да остарее с достойноство.

Шасито и каросерията разчитат на 75% рециклиран алуминий. За първи път марката използва отделна задна подрама, свързана към останалата част от колата с еластомерни втулки, като идеята е да се тушират всички нежелани звуци и вибрации от задната част. Защо се налага това? Обикновено в едно Ferrari има голям и шумен двигател с вътрешно горене, който заглушава подобни звуци. Но в Elettrica по обясними причини такъв източник на буботещи тонове липсва, което налага окачването да бъде много по-тихо. Има и още! Четирите колела са завиващи и снабдени със системи за разпределение на въртящия момент. Целта е да не се усеща колко тежко Ferrari е Elettrica – около 2300 кг.

Звукът

Няма да има записи на V12, а нещо много по-любопитно. Инженерите ще улавят вибрациите на електромотора и ще ги усилват, както се усилва звукът на електрическа китара. Нямаме търпение да го чуем!

Пет скорости (или нещо такова)

Elettrica ще има пет нива на мощността, така че да се симулират предавки. С дясната планка до волана ще може да ускорявате, а лявата ще бъде за спиране и увеличаване на регенеративната функция на спирачките. Отделно с познатия превключвател Manettino ще може да контролирате режимите – от Ice до ESC-Off, като на борда на Elettrica ще има и eManettino, с който ще може да избирате между три режима – Range, Tour и Performance. 

 

Практичен и готин!