Souo, 8-цилиндровият мотоциклет на GWM, идва с DCT кутия и 2-литров обем


09 May 2024

Ако следите сайта ни и се интересувате от мотоциклети, сте чели новината ми от 23.04, за първия мотоциклетен двигател на китайската компания Great Wall Motors. Научих я в Китай, от Андрю Дайсън, шефът на дизайнерския отдел на GWM, и веднага побързах да я споделя с вас. Два дни по-късно, на международното автомобилно изложение в Пекин, бе показан и въпросният интересен агрегат. Зад него бе монтиран екран, на който се виждаха щрихи от дизайна на самия байк, като можеше да се чуе и звука на 8-цилиндровия боксер. 

Името на проекта също бе споделено със света – Souo, което вероятно идва от „душа“ или от китайската дума „sou“, означаваща „свързване“, „връзка“. На място се опитах да разбера технически детайли за машината, но хората от GWM любезно ми казаха, че все още нямат право да ги издават. Подшушнаха ми обаче, че в интернет вече може да се намери достоверна информация.

Агрегатът най-вероятно е с работен обем от 2 литра, което означава по около 250 куб. см на цилиндър. За сравнение, също боксерната Honda Gold Wing е с по 305,5 куб. см на цилиндър (6 цил., 1833 куб. см, 126 к.с.), а BMW K 1600 – с по 275 кубика на брой (160 к.с.). Новият Triumph Rocket III Storm R е с доста по-големи отвори – 819 куб. см на бутало, защото двигателят му е 2,5-литров (2458 куб. см), със 182 к.с.

За разлика от 6-цилиндровия боксер на Honda, който е с по един разпределителен вал на редица (DOCH), машината на GWM е с по два – DOCH, но също с по 4 клапана на цилиндър. „Експонатът в Пекин загатва и за DCT скоростна кутия, чийто дизайн е различен от тази на японците“, пише немския сайт motorradonline.de. Позицията ѝ е под самия двигател, за да се спести от дължината на задвижващия тракт.

По отношение на дизайна, вече има изтекли снимки и загатвания от самия производител. Предното окачване е с двоен носач, схема подобна на тази на Gold Wing и донякъде на BMW Duolever, но изображенията не са достатъчно ясни, за да се види в детайли. Чакам 17 май с голямо любопитство. Тогава GWM ще представи мотоциклета, в рамките на изложението за мотори в Пекин, провеждащо се в периода 17-20.05. 

Сбогом V10!