Ford забавя EV стратегията в Европа, ДВГ остава на масата


10 May 2024

Смелият план на Ford да премине изцяло към автомобили с електрическо задвижване в Европа до 2030 г. може да бъде  сложен на пауза поради относително слабото търсене на електрически автомобили в региона към момента. След като изложи една от най-амбициозните времеви рамки за преминаване към EV от всички производители, Ford сега казва, че може да продължи да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене на континента и след края на сегашното десетилетие, ако клиентите все още търсят такива.

„Ако видим силно търсене, например за plug-in хибридни превозни средства, ние ще ги предложим“, коментира Мартин Сандър, ръководител на бизнеса с леки автомобили на Ford в Европа по време на среща на върха на Financial Times Future of the Car. Сандър признава, че настоящото търсене на електромобили не отговаря на очакванията на Ford и че компанията не е успяла да постигне собствените си цели.

Честно казано, това не е страхотна новина за висшето ръководство на Ford, което похарчи 2 милиарда долара за превръщането на фабриката си в Кьолн, Германия, в EV център. Бившият завод на Fiesta ще започне производството на новия електрически Explorer през юни, а Ford се очаква да представи втори електромобил, изграден на същата електрическа платформа MEB от Volkswagen, по-късно същия месец. Електрическа версия на по-малкия кросоувър Puma влиза в производство по-късно тази година в Румъния.

Най-добрият в класа си?