Mercedes май се отказа от разработката на нова EV платформа
Mercedes-Benz се кани драстично да намали инвестициите си в разработването на нови платформи за електрически превозни средства, като извън плановете изглежда ще остане новата архитектура за луксозни електромобили. Медиите в Германия съобщават, че платформата, която беше планирана да бъде пусната през 2028 г., е трябвало да се използва за наследниците на EQE и EQS в техните седан и SUV варианти.
Handelsblatt е първото издание, което съобщава, че разработката на платформата MB.EA Large е спряна. Германското финансово издание казва, че решението е взето поради слаби продажби на съществуващите модели EQE и EQS, цитирайки информация, предоставена от четири отделни вътрешни лица от фирмата.
Инвестиционните спестявания, които спирането на развойната дейност ще донесе, се оценяват на между 4 и 6 милиарда евро. Първоначално Mercedes-Benz планираше да разработи две версии на MB.EA – MB.EA Medium за предстоящия EQC седан и SUV, и MB.EA Large за по-големите, по-луксозни автомобили. Изглежда на дневен ред остава само по-малката от двете.
За бъдещето на луксозните си модели с електрическо задвижване Mercedes най-вероятно ще използва нова еволюция на архитектурата EVA2, която формира основата за съществуващите модели EQE и EQS, с 800-волтова архитектура за зареждане, която да замени 400-волтовата системата, използвана днес. Други промени, планирани за EVA2, включват нова технология за батерийни клетки и по-ефективни електрически двигатели за подобрен пробег с едно зареждане.