Новото BMW M5 се оказа по-бавно от старото
Не е лесно да си BMW в момента. Изминаха над 24 часа от официалната премиера на новото поколение М5, а коментарите в интернет далеч не са позитивни. Защо? Основно защото новият спортен седан е много тежък, а - оказва се - е и по-бавен от своя предшественик.
Официалните данни показват, че хибридното М5 ускорява от място до 100 км/ч за 3,5 секунди, докато предишното М5, без каквато и да е електрификация, се справяше с тази задача 0,1 секунди по-бързо. При М5 Competition пък разликата е с 0,2 секунди. Максималната скорост и преди, и сега е електронно ограничена на 250 км/ч.
Съгласни сме - разликата с предшественика е минимална. Но въпросът е друг - има отстъпление вместо прогрес. Същото е положението и при отношението мощност към тегло. Предишното М5 имаше 312 к.с. за тон (330 к.с. за тон при M5 Competition), докато сегашното може да се похвали с едва 294 к.с. за тон. Припомняме, че plug-in хибридът тежи 2,435 кг, което го прави по-тежък дори от някои от най-големите и мощни електрически автомобили.