Новото BMW R 1300 GS Adventure дойде с 30-литров резервоар и поляризираща визия


06 Jul 2024

BMW не шокира феновете само с автомобилите си, а вече и с дизайна на продуктите на мотоциклетното си подразделение BMW Motorrad. И най-вече с новия R 1300 GS, най-култовия модел на марката, който поляризира мненията през септември 2023 г., с дебюта си.

Поляризира мненията основно заради X­-образния си фар и дизайна. Последваха множество тестове на байка, изпълнени със суперлативи, колко по-лек е, по-маневрен, по-пъргав, по-добър от предишния R 1250 GS. A сега BMW Motorrad хвърля още една „1300-кубикова бомба“, този път под формата на най-най-версията на бестселъра си – BMW R 1300 GS Adventure.

Двигателят не променен спрямо „нормалния“ R 1300 GS – работен обем от точно 1300 куб. см, 145 к.с. и 149 Нм. Новост тук обаче е възможността за поръчване на автоматична кутия или по-скоро автоматизирана, която BMW Motorrad показа в средата на май 2024. Моторът може също да се специфицира с адаптивен круиз контрол (има го и при по-малкия GS), и още системи за сигурност, познати от автомобилите - Lane Change Warning, Front Collision Warning (FCW), Rear End Collision Warning (RECW).

Слонът в ъгъла на стаята? Дизайнът. Байкът бе представен вчера (05.06.2024), по време на BMW Motorrad Days в Гармиш-Партенкирхен и мненията за него са повече от… бурни. Визията му определено провокира, но съм сигурен, че ще е успешен ход за производителя. Най-любопитно изглежда областта около резервоара, по-кубична, като стилът леко ми напомня на чисто електрическия CE 02.

Резервоар, който е алуминиев и с вместимост 30 литра (19 литра при нормалния R 1300 GS). Освен по-широк, GSA е и по-висок, с височина на седалката 870/890 мм, в сравнение с 850 мм при не-Adventure модела. Височина, която се променя и ако се поръча системата, която спуска байлът с 30 мм при по-ниски скорости и когато е в спряло положение. Иначе, Dynamic Suspension Adjustment (DSA) не се доплаща.

Масата? Не е лек, 269 кг по спецификация на BMW Motorrad или с 32 кг повече от базов R 1300 GS, който пък от своя страна бе олекотен с 12 кг спрямо предшественика си R 1250 GS. Максимално допустимата маса на машината е 485 кг, която може да достигнете, натоварвайки яката система за багаж. Последната може да бъде съставена от алуминиеви куфари с USB портове и вътрешно осветление, като топкейса е с обем 37 литра (макс. 8 кг), а страничните – 37 литра за левия и 36,5 литра за десния. И двата се препоръчва да не се пълнят с повече от 10 кг.

Вариантите? Естествено, има базова версия, която може да „заредите“ с няколко пакета и различни опции, но най-общо вариантите са четири. Всички идват с допълнителни фарчета и защита на главите на боксера и долната му част. Имате BMW R 1300 GS Adventure в Racing Red, в GS Trophy (със синьо, сребристо, с по-ниска слюда и плоска двойна седалка), Triple Black и Option 719 Karakorum, която ще познаете по зеленото и яките златни колела.

Супер симатяга!