Новото BMW R 1300 GS дойде със 145 коня и 12 кг по-малко


29 Sep 2023

 

Ура за феновете на големия GS! Или не, в зависимост от това колко харесвахте досегашното поколение, защото новото е наистина ново. Като за начало, работният обем на 2-цилиндровия боксер е нараснал от 1254 куб. см до 1300. Мощността е увеличена до 145 к.с. (136 к.с. преди), а пикът на въртящия момент е 149 Нм (143 Нм при R 1250 GS).

Въпреки по-големия двигател, масата е намалена с 12 кг и сега най-лекия R 1300 GS започва от 237 кг. Шефът на проекта споделя, че свалянето на килограми е било ключово в разработката, основна цел, постигната с и чрез по-доброто интегриране на компонентите. Новият фар например вече е част от структурата на предницата, основната рама е изработена от стомана, а спомагателните в двата края са алуминиеви. Мигачите пък са интегрирани в гардовете за ръцете. Окачването също е ново, EVO Telelever отпред и EVO Paralever отзад, като опционално може да се поръча и адаптивна система с автоматично регулиране на нивото.

Новостите по отношение на системите за сигурност и подпомагане на каращия са активния круиз контрол, който се появи за пръв път в най-големите мотори на BMW Motorrad – R 18 Bagger и R 18 Transcontinental. Има също Front Collision Warning (FCW) и Lane Change Warning (SWW) – системи за предупреждение от фронтален сблъсък и за обекти в слепите зони, при смяна на лентата.

В началото новият R 1300 GS излиза в три „вкуса“, без версия Adventure, която вероятно ще се появи на по-късен етап. Първите клиенти могат да избират между Triple Black, който е по-шосейно ориентиран, GS Trophy, с акцент офроуда и Option 719 Tramuntana, който пък е накичен с различни фрезовани компоненти, залтисти джанти със спици и е в цвят Aurelius Green.

Цените? Вече има и стартова за нашия пазар, която е 36 660 лв., а ако го оборудвате с всички възможни опции, като например двойно гърне (за пръв път при GS), доста полезната централна стойка и други, лесно може да подминете 60 хил. лв. Какво мислите за новия GS?

Сбогом V10!