Този Koenig Specials струва 57 000 лева по-евтино от първия Cybertruck в България

  • Галерия от 20 снимки с Ferrari 512 BB Koenig Specials Twin Turbo 1978 Галерия от 20 снимки с Ferrari 512 BB Koenig Specials Twin Turbo 1978

01 Oct 2024

Появата на Tesla Cybertruck в България привлече голямо внимание, а също и цената му от 333 900 лева.

В момента на сайта на Tesla може да поръчате Cybertruck All-Wheel Drive (600 к.с., като този в БГ) за 93 990 долара (165 хил. лв.), като колата ще е готова в периода октомври-декември 2024. По-скъпият Cyberbeast струва 113 990 долара (200 хил. лв.), а времето за производство е същото.

За такива пари има уникални автомобили, като тези дни някой купи един от тях, плащайки за него 158 000 долара на онлайн търг. Това са близо 277 000 лева. Или почти 57 000 лева по-малко от цената на първия Cybertruck у нас.

Става въпрос за Ferrari 512 BB Koenig Specials Twin Turbo от 1978 г., което в началото на 2024 г. попада в обектива на международната автомобилна медия Speed Hunters, които пък бяха купени от EA (Electronic Arts).

В Маранело са произведени само 929 екземпляра от 512 BB, които фабрично излизат с карбураторен 4,9-литров 12-цилиндров двигател. Този тук обаче е имал по-различна съдба от останалите.

Първият собственик, немски бизнесмен, купува Ferrari-то ново през 1978 г., но след пет години, оставя колата в гаража на Koenig Specials в Мюнхен, които се занимават с тунинг на Ferrari, Porsche, Mercedes-Benz и други марки.

Така през 1982 г. колата получава пълен бодикит от фибростъкло и модификация на 4,9-литровия мотор, включваща най-накратко два турбокомпресора Rajay (използвани предимно в авиацията), ковани бутала, два интеркулера и механична инжекция Bosch K-Jetronic.

Резултатът е скандален, както отвън, така и под червената каросерия. Заводските 360 к.с. са увеличени до умопомрачителните 700 к.с. Всъщност през 80-те Koenig Specials са предлагали 5 степени на мощност, но това Ferrari е с най-силните настройки.

Въпросните 700 „коня“ минават през 5-степенна механична скоростна кутия и от там към задните колела. Краткият път на мощността дава ускорение от 0-100 км/ч за около 4 секунди, а максималната скорост достига 321 км/ч.

Ако загледате по-детайлно това Ferrari 512 BB Koenig Specials Twin Turbo ще останете с впечатлението, че колата е карана бая през годините, но изненадващо километражът на таблото показва едва 15 000 км.

Зад волана се виждат още скоростомер до 330 км/ч, оборотомер до 10 000 об/мин и измервателни уреди за температурата на охладителната течност и налягането на маслото. В лявата част има часовник и температура на маслото на двигателя и скоростната кутия.

На средната конзола са разположени още няколко прибора, сред които индивидуално налягане на двете турбини, големината на тока (ампераж) и нивото на горивото.

Италианската класика е оборудвана с противопожарна система, като отделно в краката на пасажера е поставен ръчен пожарогасител. Прозорците са електрически, има климатик, а стерео уредбата е Grundig. Класика.

Този Koenig Specials е купен последно през 2017 г., когато получава британската си регистрация. Не знаем новият собственик откъде е, но със сигурност е много щастлив в този момент, притежавайки от часове тази машина.

Още снимки може да разгледате в галерията най-горе.

Най-достъпният пикап у нас?