Brembo купи Öhlins Racing за 370 млн. евро


22 Nov 2024

За нас, автомобилните и мото феновете, надписи като Brembo и Öhlins са някак вълнуващи, подобно на думичката Turbo, независимо дали последната седи на дъвка, на Renault 5 или на Porsche 911. Може би и за това новината за придобиването на Öhlins Racing от страна на Brembo, е някак си важна, освен заради реалния ефект на пазара, който е трудно да бъде предвиден.

„Тази продажба не само поставя Öhlins Racing и неговите служители в позиция за продължаващ пазарен успех под лидерството на Brembo, но и подкрепя стратегията на Tenneco за рационализиране на бизнес портфолиото си и укрепване на баланса, в процеса на изпълнение на дългосрочната визия на компанията“. Това са думи на Джим Вос, шеф на американската Tenneco, която притежава(ше) Öhlins Racing от 2018 г.

Том Уитеншлегер, шеф на шведския лидер в областта на висококачествените технологии за мотоциклетни и автомобилни окачвания, също е изрази позитивно мнение. „Обединявайки силите си с Brembo, ние се вълнуваме от отключването на нови възможности за растеж, с нашите силните силни страни и активи, чрез които да продължим да развиваме иновационни решения и да предоставяме още по-голяма стойност на нашите клиенти и служители“.

Какво значи това за клиентите? Трудно е да се каже, тъй като Brembo не са разкрили планове си за Öhlins Racing. През последните три години италианците направиха няколко интересни покупки, като придобиването на производителя на мотоциклетни спирачки J.Juan (през 2021 г.) и за накладки SBS Friction. Brembo също така продадоха акциите си в Pirelli и инвестира в разширяване на сътрудничеството си със SGL Carbon (с тях правят карбон-керамичните си спирачки), както и в старт-ъпа Spoke Safety.

Покупката на Öhlins обаче, като че ли е най-интересната и значима, с потенциално казване на влияние не само на пазара на компоненти за масово ползване, но и на сцената на моторните спортове. Знаете, Öhlins и Brembo имат силно присъствие във Formula 1, MotoGP, World Superbike и NASCAR. Стойността на сделката е 370 млн. евро, а официалното прессъобщение на Öhlins Racing по темата бе публикувано на 11 октомври (2024 г.). Придобиването е в ход, но подлежи на обичайни регулаторни одобрения и се очаква да приключи в началото на 2025 г.

Сбогом V10!