Brembo подготвят нова революция със Sensify, спирачки с… изкуствен интелект
„Смятаме, че Sensify е иновативна технология, която може да предизвика революция, подобна на тази при появата на ABS,“ казва Даниеле Скилачи, шефът на Brembo. Той също споменава, че компанията преговаря с неназован „премиум“ производител, който да вгражда Sensify в автомобилите си от 2024-та (дали това не е Tesla?). Скилачи очаква системата да се превърне в „стандарт“ във високия сегмент до 2030-та.
Но какво точно представлява Sensify? „Тя комбинира актуалното портфолио на Brembo (апарати, дискове и накладки), с изкуствен интелект, образувайки гъвкава екосистема от софтуер, предвиждащи алгоритми и управление на данните“. Това в кавичките е цитат от публикация по темата на europe.autonews.com. Актуалните спирачни системи използват хидравличен механизъм (апаратите), които упражняват еднакво спирачно усилие на всяко колело. Когато някое от тях загуби сцепление, ABS системата отваря апарата за да може то да се възвърне.
Sensify използва два контролни модула – един отговарящ за предните колела и отделен за задните, като те могат да задават индивидуално усилие на всеки апарат. Самите апарати пък работят с електромеханични актуатори, чиято реакция е по-бърза от тази на класическата хидравлична система. Какви са предимствата? Brembo твърдят, че така автомобилът е по-стабилен, поради липсата на „колебанията“ на ABS-а. Посочват също издръжливостта – при прегряване на един диск, другият може да поеме по-голямо натоварване, а също и намалените разходи по обслужването, поради по-прецизното натоварване и съответно износване на триещите се части.