Продават Alfa Romeo за 1 172 330 лева (Галерия)


04 Jan 2025

Аукционът на RM Sotheby’s в Париж в началото на февруари 2025 г. ще събере на едно място уникални автомобили от различни епохи. Във френската столица ще бъде продаден шампион от „24 часа на Льо Ман“ за над 25 милиона евро.

Друга кола, участвала два пъти в Льо Ман, пък е оценена на „скромните“ 2,5 милиона евро. Част от по-интересните модели включват Bugatti Centodieci 2022, Ferrari 512 M 1970, Pagani Huayra R 2022, Koenigsegg Agera 2011, BMW 507 Roadster Series II 1958 и Mercedes-Benz 300 SL Gullwing 1956.

Голяма част от колекционерите, които ще участват в търга на RM Sotheby’s в Париж, ще следят битката за един от 10-те екземпляра Alfa Romeo 155 V6 TI DTM, произведени от Alfa Corse за сезон 1994 на DTM.

Година по-рано, през 1993 г., Никола Ларини с Alfa Romeo 155 V6 TI DTM печели немския туристически шампионат. Колата е с брутален 2,5-литров V6 двигател и със задвижване на четирите колела.

Сезон 1994 обаче не е толкова успешен за отборите с 155 V6 TI DTM. Титлата е спечелена от Mercedes-Benz, благодарение на Клаус Лудвиг, докато Ларини завършва трети шампионата.

Alfa-та от снимките тук, която ще бъде продадена в Париж, има два подиума през 1994-та. Тя е пилотирана от Кристиан Данер, чиято фамилия може да се види на задните странични прозорци. Той печели общо 12 точки и завършва на 9-то място в генералното класиране през същия сезон.

На следващия сезон тази Alfa Romeo 155 V6 TI DTM стартира в четири състезания от DTM, като зад волана й сяда бившият пилот от Формула 1 Стефано Модена.

Емблематичната Alfa е прецизно реставрирана през 2017 г., като от тогава насам е изминала значително малко километри. С нея се продават много резервни компоненти, като в тях влизат резервен двигател, две скоростни кутии и преден диференциал.

Тази Alfa Romeo 155 V6 TI DTM 1994, с разцветката на Schübel, е оценена от RM Sotheby’s между 500 000 и 600 000 евро (1 172 330 лева). Аукционът ще се проведе между 4 и 5 февруари 2025 г.

Още снимки може да разгледате в галерията най-горе.

Сбогом V10!