BMW пак победи Mercedes и Audi по продажби
BMW запази позицията си на най-продаваната луксозна немска автомобилна марка в света за 2024 година, въпреки лек спад в продажбите. Компанията е доставила 2 200 177 автомобила през изминалата година, което представлява намаление от 2,3 процента спрямо 2023 г.
Основните конкуренти на BMW също отбелязаха спад в продажбите:
- Mercedes-Benz: 1 983 400 продадени автомобила, спад от 3 процента
- Audi: 1 671 218 продадени автомобила, спад от 11,8 процента
Въпреки че BMW първоначално прогнозираше леко увеличение на продажбите за 2024 г., проблеми с интегрираната спирачна система (IBS) доведоха до забавяне на доставките на определен брой превозни средства. Този технически проблем засяга над 1,5 милиона автомобила, включително вече доставени на клиенти, което налага допълнителни технически действия от страна на компанията.
Доставките на електромобили с марка BMW са се увеличили с 11,6 процента през 2024 г., достигайки 368 523 продадени автомобила, което представлява 16,75 процента от общите продажби на компанията за годината.