Ford иска да стане 'Porsche на офроуда'
Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, обяви амбициозната цел компанията да се превърне в "Porsche на офроуда" и да стане "безспорната марка №1 в света за офроуд превозни средства". Колко странно ни звучи всичко това след десетилетия, в които фокусът на марката в Европа беше доста далеч от офроуда.
През 2024 г. офроуд моделите са съставлявали 20% от глобалните продажби на Ford. Фарли подчертава още, че Ford не се стреми да произвежда "скучни автомобили", а иска да създава "емблематични автомобили", които изграждат емоционална връзка с клиентите.
В подкрепа на тази стратегия, Ford разширява присъствието си в офроуд моторните спортове. Например, Raptor T1+ завърши на трето място в общото класиране на рали "Дакар", демонстрирайки способностите на марката в екстремни условия. Джим Баумбик, вицепрезидент на Ford по разработка на продукти, отбелязва, че участието в състезания не е само за трофеи, а за "учене, подобряване на продуктите и внедряване на тези знания в разработката на нови модели".
Освен това, Ford планира да разшири гамата си от офроуд модели, като включи повече варианти Tremor за своите пикапи и SUV модели. Засега не е ясно как точно новата стратегия на марката се съчетава с присъствието ѝ в Европа, където офроуд автомобилите не са толкова популярни, колкото в САЩ.