Opel Grandland PHEV - 1115 км с едно зареждане!
Докато стойностите по стандарта WLTP се определят при температури от около 23 градуса по Целзий, новият Opel Grandland Plug-in Hybrid потегля на тест във ветровито и дъждовно януарско утро при свежите 11 градуса по Целзий и подходящо за сезона с 19-цолови зимни гуми вместо летни гуми с по-ниско съпротивление при търкане. Целта е да бъде измерен максималният пробег на автомобила при реални пътни условия.
Тестовият автомобил е напълно оборудван GS. Единственото изискване, което спазва екипът на компанията, е: „SUV модела да е с пълен резервоар и батерията от 17,9 кВтч да е напълно заредена. Ще караме, докато резервоарът за гориво и батерията покажат 0 и са съвсем изразходвани.”
Plug-in хибридът преминава типичните пътища от района на Рейн-Майн около Рюселсхайм и Франкфурт до района на Рейн-Некар и обратно. Маршрутите включват магистрални участъци със свободен трафик, със спиране и тръгване и трафик в пиковите часове, както и селски пътища и градски трафик, включително спирания на светофари – тест в реалния живот, който отразява истинските ежедневни изисквания на много шофьори на служебни и лични автомобили.
Резултатът от теста: при средна скорост от 80 км/ч и високоефективен общ среден разход от 4,6 литра гориво на 100 километра, SUV-ът изминава общо 1115 километра в четири етапа (прекъснати от почивки, за да се изпълнят законовите изисквания за спазване на времето за шофиране). Grandland Plug-in хибридът изминава малко повече от една трета от общото разстояние, или по-точно 380 км, изцяло на електричество и следователно локално без вредни емисии.