Как моделите на Opel отговарят на изискванията на дамите?

Как моделите на Opel отговарят на изискванията на дамите?
08 Mar 2025

8 март е Международният ден на жената, но ролята на жените в Opel, тяхното приобщаване и равенството не се отбелязват само в този празничен ден, а са основен приоритет за марката. Тези принципи са основна част от корпоративната култура. Гледната точка на дамите в екипите на Opel играе ключова роля в разработването на нови модели и е в основата на иновации в полза на всички собственици на автомобили от марката, както и за цялостния успех на компанията. За това свидетелства и новият Opel Grandland.

Дамите понякога имат различни очаквания за автомобилите от мъжете. За да се изпълнят тези очаквания, т. нар. Панели за гледната точка на жените (WPPs) съществуват от много години. За всеки модел на марката специален екип от дами, част от служителите на Opel следи процеса на разработване на автомобила.

„В Панела за гледна точка на дамите събираме колеги жени, отразяващи много различни виждания и житейски опит. Те са на различна възраст и телосложение, както и от широк спектър от професии в Opel. Този екип трябва да даде тласък на новия модел на Opel, който да бъде разработен въз основа на техния личен опит,” заяви Нина Тиле, президент на Дамския панел на Stellantis Германия.

Концепцията на панелите е установена от години и е взета под внимание във всички нови модели. В рамките на различни събития като семинари, анализи и целеви групи, както и тестови шофирания, жените имат възможност да дадат своя глас по време на процеса на разработка, да променят перспективите, да променят насоки и да следят изпълнението на техните предложения.

При най-новият модел Opel Grandland, WPP съдейства от самото начало с насоки как най-новият SUV трябва да бъде представен пред клиентите при пускането му в продажба. Дамите имаха възможност да тестват различни конкурентни модели и по този начин да получат ценна представа за техните силни и слаби страни – всичко това с цел идентифициране на потенциални подобрения в развитието на новия Grandland. Обратната връзка от членовете на WPP относно проектните чертежи за бъдещия Grandland също бе поискана, за да се съберат допълнителни естетически и функционални изисквания.

След това бе организиран специален семинар по теми свързани с ергономия и съхранение, като дамите се фокусираха върху въпроси като: „От какво наистина се нуждаем?“, „Как можем да използваме оптимално пространството за съхранение?“ и „Как всеки може лесно да достигне до всички места, в които да разположиш удобно вещите си?“ Резултатите от проведеното мероприятие също бяха взети под внимание и включени в по-нататъшното развитие на модела. Дори беше създаден WPP доклад с подробни ключови аспекти, така нареченият Key Performance Index. „Този ​​KPI беше споделен с различни екипи, участващи в процеса на разработване на моделите автомобили, и можеше да се сравнява с резултатите отново и отново през целия период на проекта“, подчерта Нина Тиле.

Винаги готови: WPP допринася за постигане на най-добрия резултат при новия Grandland

За новия Grandland основните изисквания на групата за гледна точка на жените, извлечени като резултат от този семинар, бяха:

• Когато става дума за качество на интериора, висококачествените материали и чистото покритие са от решаващо значение.

• Системите от камери с почистващи функции допринасят за подобрена видимост във всички посоки.

• Ергономичност: Хората с всякакъв ръст и телосложение трябва да се чувстват удобно в колата.

• Опции за съхранение: В интериора практичните и лесно достъпни отделения за съхранение, особено в централната конзола, са важни. Багажникът трябва да бъде лесно достъпен и функционален за използване чрез плосък товарен праг.

• Характеристики на шофиране: Плавното шофиране осигурява добро, безопасно шофиране с високо ниво на комфорт.

• Светлинен подпис: В допълнение, осветените емблеми на марката като Opel Blitz наистина привличат вниманието.

За да могат да оценят постигнатия напредък в разработката, членовете на WPP успяха да тестват прототипи отново и отново по време на процеса и да дадат обратна връзка. Резултатът: „Мисията е изпълнена: Благодарение на нашия принос успяхме да внесем много нови аспекти в новия Grandland, които са важни не само за жените, но и за всички шофьори. Те включват приятното усещане за пространство на всички седалки, както и доброто позициониране на волана, висококачествения материал използван в интериора и страхотното изживяване при шофиране. Ефективната вентилация, включително опционално отопление на седалките, също допринася за приятната атмосфера в Grandland,” обобщава Нина Тиле.

По този начин групата от дами изигра решаваща роля за гарантирането, че новият Opel Grandland впечатлява както експерти, така и клиенти от премиерата си и е удостоен с престижни титли каквато е „Златен волан 2024“ на престижните издания Auto Bild и Bild am Sonntag, категория „Най-добър автомобил с цена до 50 000 евро“. Новият Grandland е перфектния пример за това как екипният дух работи в Opel и как голямото разнообразие от различни гледни точки допринася за успеха на новите модели.

Истинско Ferrari ли е?