Германските луксозни марки се сринаха в Китай

Германските луксозни марки се сринаха в Китай
10 Apr 2025

Германските производители на луксозни автомобили, включително Porsche, Mercedes-Benz и BMW, се сблъскват със значителен спад в продажбите на китайския пазар през първото тримесечие на 2025 година. Тези резултати подчертават нарастващите предизвикателства, пред които са изправени западните автомобилни компании в конкуренцията с местните китайски производители, отбелязва Motor1.com.

Porsche отчита най-голям спад, като доставките в Китай са намалели с 42% през първото тримесечие на 2025 г. в сравнение със същия период на предходната година, достигайки 9 471 продадени автомобила. Компанията посочва като основни причини "продължаващата напрегната икономическа ситуация на китайския пазар и фокуса върху продажби, ориентирани към стойността, които целят балансиране на търсенето и предлагането".

Mercedes-Benz също регистрира спад от 10% в доставките за Китай през първото тримесечие на 2025 г., достигайки 152 800 продадени автомобила. Въпреки това, компанията остава оптимистично настроена, отбелязвайки, че е водеща марка в сегмента на автомобили с цена над 1 милион юана (около 136 000 долара), и очаква новият модел CLA, който ще бъде пуснат през втората половина на годината, да стимулира продажбите.

BMW също е засегната, като продажбите на марките BMW и Mini в Китай са намалели с 17,2% през първото тримесечие на 2025 г., достигайки 155 195 автомобила. Въпреки че компанията отчита ръст в други региони, китайският пазар продължава да бъде предизвикателство.

Изцяло обновен!