Папата, който се возеше на обикновена Kia
Починалият в понеделник папа Франциск, определян от мнозина като “папата на народа”, показваше смиреност в действията си, пишат световните медии и държавни лидери в прощалните си думи към главата на римокатолическата църква.
Винаги отдаден на каузите, свързани с бедните и онеправданите, папата се отличаваше и с избора си на кола, като предпочиташе по-семпли модели. До избирането си за папа, като кардинал, той използвал обществен транспорт. Очевидно от съображения за сигурност това не е било възможно след като е избран за папа, но дори и така, Франциск съумяваше да покаже, че не държи на скъпите и показни папамобили.
В рамките на Ватикана папата обикновено се придвиждаше с обикновен Ford Focus – една от служебните коли в града държава. Забелязван е и сам лично да кара 40-годишно Renault 4, подарено му от италиански свещеник.
При посещението си у нас през 2019 г. папата пътуваше с Kia Soul. Да, бяла Kia Soul, която изглеждаше почти нелепо до Land Cruiser-ите и BMW-тата на НСО. Не сме сигурни дали е била бронирана (вероятно все пак!), но колата изглеждаше удивително скромно.
Самият папамобил, т.е. колата за среща на папата с множеството у нас, също бе неочакван избор – пикап Isuzu D-Max.
В други страни папата се возеше и на други малки коли – Fiat 500L, например. За визитата си в Румъния пък използва Dacia Logan и Duster.
Трябва да се отбележи, че в автопарка на Ватикана все пак присъстват и доста по-скъпи, големи и луксозни модели. Преди няколко години папата получи нов Huracan, но никога не се качи в него, а го благослови и се подписа върху предния капак, преди суперколата да бъде продадена на търг за благотворителност срещу фантастичната сума от 715 хил. евро.
Все пак папа Франциск използваше и G-класи. През декември той получи първия си изцяло електрически папамобил – G-класа на ток. Това беше и колата, с която той направи последната си обиколка приживе на площад “Св. Петър” на Великден в неделя, часове преди да почине.