Днес подписват договор за 35 нови влака!

В присъствието на премиера Росен Желязков вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов ще подпише договор за 35 електрически мотрисни влака. Инвестицията е на стойност над 1 млрд. лева, съобщиха от правителствената пресслужба. Церемонията ще се състои днес от 12:00 часа в Гранитна зала на Министерския съвет.
В събитието ще участват още вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев, както и министърът на финансите Теменужка Петкова. Изпълнител на договора е Консорциум „Булему“, с участници Alstom Transport S.A. (Romania), Alstom Ferroviaria SpA и „РВП Инвест“ ЕООД. Решението договорът за доставката на влаковете да бъде подписан беше взето на заседанието на кабинета в сряда - 23 април.Проектът е част от инвестициите по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ).
С цел максимално усвояване на средства от НПВУ и минимизиране на разходите от държавния бюджет, едновременно с подписването на основния договор, ще бъде подписано и допълнително споразумение, одобрено от Европейската комисия. Според документа 12 от влаковете, на стойност 363 314 981 лева, ще бъдат финансирани от НПВУ. Останалите 23 електрически мотрисни влака, на стойност 696 400 000 лева, ще бъдат включени в Социалния план за климата на Република България.
С приемането на решението се осигурява временен безлихвен заем на Министерството на транспорта и съобщенията в размер на 278 600 000 лева за покриване на авансово плащане по договора.
За по-любознателните. Повече за Alstom:
Alstom е френска мултинационална компания, специализирана в производството на железопътни превозни средства и системи за транспорт. Основана е през 1928 г. чрез сливането на Société Alsacienne de Constructions Mécaniques (SACM) и Compagnie Française Thomson-Houston (CFTH), като първоначално носи името Alsthom. През 1998 г. компанията приема настоящото си име – Alstom. Wikipedia+1Wikipedia+1
Основни дейности и продукти
Alstom разработва и предлага широка гама от транспортни решения, включително:
-
Високоскоростни влакове (напр. серията Avelia, включително TGV и AGV)
-
Метрото (напр. серията Metropolis)
-
Трамваи (напр. серията Citadis)
-
Регионални и крайградски влакове (напр. серията Coradia)
-
Локомотиви (напр. серията Traxx, придобита с Bombardier Transportation)
-
Системи за сигнализация и управление на трафика
Компанията също така предлага услуги по поддръжка, модернизация и интегрирани транспортни системи.
Глобално присъствие
Със седалище в Сен-Уен-сюр-Сен, Франция, Alstom оперира в над 100 страни и има повече от 80 000 служители. През януари 2021 г. компанията придобива Bombardier Transportation, което я прави втория по големина производител на железопътна техника в света след китайската CRRC.
Финансови предизвикателства
Въпреки силното си пазарно присъствие, Alstom се сблъсква с финансови трудности през последните години. За фискалната година 2023/2024 компанията отчита загуба от 309 милиона евро. В отговор на това, Alstom обявява план за рекапитализация на стойност 2 милиарда евро, включващ увеличение на капитала и продажба на активи, както и съкращаване на 1 500 работни места.
Значение за Франция
Alstom е ключов играч в мобилността във Франция и основен партньор на градските агломерации, френските региони и оператори като SNCF и RATP. С 16 обекта в цялата страна и 12 000 служители, компанията допринася значително за местната икономика. Освен това, чрез своите 4 500 партньорски доставчици, Alstom генерира над 30 000 работни места във Франция.
Ако желаеш повече информация за конкретни продукти или проекти на Alstom, с удоволствие ще предоставя допълнителни детайли.
Източник: OFFNews.bg
Chat GPT