7 неща, които вероятно не знаете за новите влакове Alstom Coradia
Както вероятно вече сте чули, България купува 35 нови мотрисни електрически влака от гиганта Alstom. Сделката е на стойност малко над 1,4 млрд. лв. и включва 15-годишната поддръжка на мотрисите.
1. Влаковете са от модела Alstom Coradia и по-специално от варианта Stream, който се отличава с по-голяма дължина и по-малко задвижващи талиги. Последното осигурява по-ниски разходи за енергия за задвижване.
2. България купува нови мотрисни електрически влакове за последно преди близо 20 години – между 2005 и 2008 БДЖ получава общо 50 мотрисни влака Siemens Desiro – 25 дизелови и 25 електрически. И до днес те остават най-модерните мотрисни композиции в страната. У нас се използват мотрисни влакове и на над 50 години.
3. Максималната скорост на новите влакове за България е 160 км/ч, макар моделът Coradia да може да поддържа и 200 км/ч. У нас обаче дори новостроящите се ЖП участъци са проектирани за 160 км/ч, така че няма смисъл от по-бързи влакове.
4. Всеки влак ще има шест вагона с обща дължина 160 метра и капацитет от 351 места. Моделът Coradia Stream е с изцяло нисък под. Средните вагони са с по две врати, а крайните – с по една.
5. Всеки влак има по четири тоалетни, една от които – подходяща за трудноподвижни хора. Интериорът на влаковете ще включва места за велосипеди и детски колички, както и жакове за зареждане на електронни устройства.
6. Все още финалният дизайн на цветовете на влаковете не е определен, на снимките виждате различни конфигурации на Coradia от други държави.
7. Alstom е произвел над 4000 влака от модела Coradia. Те се използват по цял свят, като в Европа може да се возите на тях в повече от десет страни, включително Германия, Дания, Испания, Нидерланция и Франция. Конкретно моделът Coradia Stream се използва в Дания, Италия, Нидерландия и отскоро (ноември 2024) в Румъния.