Рекорден брой чуждестранни журналисти и инфлуенсъри на изложението в Шанхай

Рекорден брой чуждестранни журналисти и инфлуенсъри на изложението в Шанхай
28 Apr 2025

Китайските автомобилни производители демонстрират нова офанзива към чуждестранните пазари, като за автосалона в Шанхай тази година са докарали рекорден брой журналисти и инфлуенсъри от цял свят. Според данни на Bloomberg, компании като BYD са поканили около 150 чуждестранни гости, основно от Латинска Америка – ключов регион за растеж на електрическите превозни средства.

Промяната в политиката е очевидна: Китай, който традиционно е бил строг по отношение на визите за журналисти, сега активно търси медийно внимание отвън. Участниците са били настанени в луксозни хотели, а достъпът им до китайските марки е бил по-близък от всякога, което предизвика завист дори сред местни създатели на съдържание.

Този ход е стратегически. Очаква се пазарът на електрически автомобили в Латинска Америка да надхвърли 19 милиарда долара до 2030 г., а компании като BYD и MG вече инвестират сериозно в производствени бази в Бразилия и Мексико.

Сред гостите са били и популярни западни инфлуенсъри като Forest Jones, който сподели в социалните си мрежи снимки от тестове на модели на Zeekr и Lynk & Co. Привличането на внимание от Америка и Европа цели изграждане на глобално доверие в китайските марки – дори на пазари, където те все още не продават масово.

Най-здравият автомобил?