Citroen C5 Aircross дебютира с гигантски сензорен екран и интегриран ChatGPT
Преди броени минути Citroen официално представи второто поколение C5 Aircross на много шик събитие в Париж. Ръбатият кросоувър изглежда повече от ефектно в новите си дрехи, а в интериора се намира най-големият сензорен екран, вграждан някога в която и да е марка от гиганта Stellantis.
Външността има ясни препратки към новите C3 и C4, но тук всичко е по-голямо и мускулесто, а опционалните 20-инчови джанти седят супер. Компанията особено се гордее с аеродинамиката – моделът действително изглежда много обтекаем. Супер е, че серийният модел в голяма степен повтаря дизайна на концептуалния!
C5 Aircross не е малък автомобил – с дължина от 4,65 м и междуосие от 2,78 м той е с цели 15 см по-голям от предшественика си. Багажникът побира внушителните 650 литра. Когато говорим за размери, обаче, най-внушителният детайл в купето C-Zen Lounge е гигантският сензорен екран – най-големият в сериен модел от която и да е от марките на Stellantis.
Готиното е, че той е допълнен от доста физически бутони, това ни харесва! Зад волана има доста по-малък 10-инчов екран, допълнен от хедъп дисплей. Като цяло интериорът е доста по-луксозен от този на предното поколение, а седалките са супер удобни, като предните предлагат отопление, вентилация и масаж (само отопление за задните).
На допир пластмасите в интериора се усещат супер и не можеш да разбереш, че в състава им са влезли и филизи от френски лозя. Мда, еко е!
Задвижване
C5 Aircross стъпва на новата платформа STLA на Stellantis, което позволява хибридни, плъгин хибридни и електрически версии.
e-C5 Aircross може да се поръча с два размера на батерията, като и мощността на електромотора се променя леко при двете версии. Standard Range (73 кВтч) има 210 к.с. и предлага 520 км с едно зареждане, а Extended Range (97 кВтч) осигурява 230 к.с. и 680 км. И в двата случая зареждането от бързи зарядни станции става с до 160 кВт.
Базовият модел е хибрид с 48-волтова система и общо 145 к.с. – 136 к.с. от 1,2-литров 3-цилиндров мотор и малък електромотор с 12 к.с., вграден в 6-степенната скоростна кутия с два съединителя. Той използва миниатюрна батерия с капацитет 0,9 кВтч.
Вероятно най-търсена (поне в Западна Европа) ще бъде плъгин хибридната версия, която съчетава най-доброто от двете, изброени по-горе. Тя комбинира 1,6-литров 4-цилиндров мотор и електромотор, като предлага общо 195 к.с. Мощността отива към предните колела през 7-степенен автоматик. Сравнително голямата 21-киловатчасова батерия осигурява цели 85 км електрически пробег.
Засега виждаме колата само на подиума и не сме имали възможност да я караме, но Citroen обещава, че новата версия на хидравличното окачване предлага още по-добро усещане за вълшебно килимче.
C4 Aircross ще се прави в завода на Citroen в Рен и трябва да стигне до клиентите в края на лятото.