Dodge обясни неочакваното ускорение на Charger като функция за безопасност

Собственици на електрическия Dodge Charger Daytona съобщават за случаи на неочаквано ускорение без натискане на педала на газта. Производителят Stellantis твърди, че това е предвидена функция за безопасност, наречена "Drive-by-Brake", а не дефект.
Инцидентът стана известен, след като екипът на Edmunds.com тества Charger Daytona Scat Pack и забеляза, че автомобилът започва да ускорява самостоятелно, без натискане на педала на газта. Шофьорът съобщава, че е трябвало да натисне спирачката по-силно от обикновено, за да спре автомобила, който достигнал скорост от 72 км/ч. Демонстрация на (д)ефекта можете да видите във видеото.
Stellantis обяснява, че при рядка неизправност на педала на газта, системата "Drive-by-Brake" позволява на водача да контролира скоростта чрез спирачния педал. Тази функция е била използвана в бензиновите модели на компанията и сега е пренесена в електрическите превозни средства.
Въпреки това, други собственици на Charger Daytona също съобщават за подобни случаи, включително един, при който автомобилът ускорил самостоятелно и причинил катастрофа. Потребител на форум описва как автомобилът му ускорил самостоятелно до 80-110 км/ч, преминал през храсти и се сблъскал с други превозни средства.
Към момента Stellantis не е обявил официално разследване или изтегляне на модела. Въпреки това, нарастващият брой съобщения за подобни инциденти повдига въпроси относно безопасността на Charger Daytona и ефективността на системата "Drive-by-Brake".