Dodge обясни неочакваното ускорение на Charger като функция за безопасност
![]()
Собственици на електрическия Dodge Charger Daytona съобщават за случаи на неочаквано ускорение без натискане на педала на газта. Производителят Stellantis твърди, че това е предвидена функция за безопасност, наречена "Drive-by-Brake", а не дефект.
Инцидентът стана известен, след като екипът на Edmunds.com тества Charger Daytona Scat Pack и забеляза, че автомобилът започва да ускорява самостоятелно, без натискане на педала на газта. Шофьорът съобщава, че е трябвало да натисне спирачката по-силно от обикновено, за да спре автомобила, който достигнал скорост от 72 км/ч. Демонстрация на (д)ефекта можете да видите във видеото.
Stellantis обяснява, че при рядка неизправност на педала на газта, системата "Drive-by-Brake" позволява на водача да контролира скоростта чрез спирачния педал. Тази функция е била използвана в бензиновите модели на компанията и сега е пренесена в електрическите превозни средства.
Въпреки това, други собственици на Charger Daytona също съобщават за подобни случаи, включително един, при който автомобилът ускорил самостоятелно и причинил катастрофа. Потребител на форум описва как автомобилът му ускорил самостоятелно до 80-110 км/ч, преминал през храсти и се сблъскал с други превозни средства.
Към момента Stellantis не е обявил официално разследване или изтегляне на модела. Въпреки това, нарастващият брой съобщения за подобни инциденти повдига въпроси относно безопасността на Charger Daytona и ефективността на системата "Drive-by-Brake".
