Шеф на Ford: Двигателите вече не са важни за потребителите

По време на конференцията Bernstein в Ню Йорк вицепредседателят на Ford Джон Лолър заяви, че дните, в които ДВГ е основният двигател (готина шега, а?) на потребителското решение при покупка на автомобил, са към своя край. Според Лолър съвременните купувачи вече не се привързват емоционално към характеристики като мощност, работен обем и въртящ момент, както през 90-те години на миналия век.
В изказването си той подчертава, че приоритетите на купувачите днес са дизайнът на автомобила, инфотеймънт системите и системите за безопасност и асистенция на водача. Това отклонение от традиционните силови показатели дава на производителите свобода да преразгледат вътрешните си процеси и дори да възложат инженерните разработки на двигатели на външни партньори с цел намаляване на разходите и повишаване на гъвкавостта в производството.
Освен промяната в нагласите на купувачите, все по-строгите екологични регулации също оказват своето влияние. В Европа от 2035 г. в продажба ще се допускат единствено електрически автомобили (поне засега и не финално), което принуждава автомобилните компании да пренасочат ресурси в посока електрификация и хибридни технологии. Дори сегашни легендарни модели като Ford Mustang с 5-литровия си V8 срещат затруднения на европейския пазар заради високи данъци върху емисиите.
От Ford все пак уверяват, че ще продължат да поддържат разнообразие в предлагането, включително спортни и мощни модели, но признават, че приоритетите на масовия купувач вече са коренно различни от тези отпреди три десетилетия.