Toyota електрифицира новия Land Cruiser
Новото поколение на легендарния Land Cruiser (имаме видео за него) вече има и електрическа компонента в задвижването си. Но вместо японците да „забодат“ пълната хибридна система, позната от много други модели на марката, са избрали по-лек подход с 48-волтов стартер-генератор.
Реално, това е същата техника, която се ползва и в неразрушимия Hilux. Което означава и компактна литиево-йонна батерия, 4,3 ампер-часа и маса от едва 7,6 кг. Тя работи заедно с DC-DC конвертор и когато е напълно заредена, уточняват от Toyota, може да подпомага задвижването с 12 кВт и 65 Нм.
Тоест, колата продължава да си разчита основно и почти 100% на 2,8-литровия 4-цилиндров турбодизел с 205 к.с. и 500 Нм, задвижващ четирите колела през 8-степенна автоматична кутия. Японците също подчертават, че хибридизацията не е компрометирала по никакъв начин офроуд способностите на автомобила и че той продължава да може да гази през водни препятствия с до 700 мм дълбочина.
Ползата? Ами, по-добър разход на дизел. От Toyota не казват колко точно е по-икономичен „леко-хибридния“ LC, но със сигурност ел. машинка разтоварва ДВГ-то и отразява се отразява на апетита на последната.