Здравей, AMG GT XX! 1 мегават кола!
DizzyRiders е на премиерата на новия супер оранжев и супер бърз AMG! Нашият човек Тома Рибаров (има по-яки мустаци от Валтери Ботас) беше сред първите хора в света, които видяха наследника на актуалния AMG GT с четири врати и осем цилиндъра. Казва се AMG GT XX и все още носи думата Concept в името си. Много от плашещо големите числа в тази кола ще видим в серийния модел догодина.
Числата
Впечатляващи! 1360 к.с. (това е точно 1 мегават), максимална скорост 360 км/ч. Четири задвижващи колела, три електромотора, 800-волтова архитектура и най-бързото в света зареждане с до 850 кВт!
Платформата
Очевидно става въпрос за концептуален модел, но AMG твърди, че технически колата е почти идентична със серийната. Платформата AMG.EA е 800-волтова и наистина доста впечатляваща. На нея в близките две-три години ще видим и SUV, също с подобни възможности.
AMG GT XX е най-бързо зареждащата електрическа кола на света и по всяка вероятност серийният вариант ще запази това, дори и да намали тези колосални 850 кВт до нещо по-постижимо – например около 450-500 кВт. Просто на света все още няма кой знае колко зарядни с 850 кВт… С подобна мощност се нуждаете от пет минути на станцията, за да добавите 400 км пробег.
Електромоторите с аксиален поток са три – два в задната част и един отпред. Те са по-леки и заемат по-малко място от тези с радиален поток. Звукът от тях? Вместо свистене и футуристични звуци, AMG е записал стария V8 и смята да го използва като саундтрак за новата кола. Какво мислите за това!?
Друг интересен детайл е наличието на планки за превключване, което ни навежда на мисълта, че колата ще има скоростна кутия с повече от две предавки…
Аеродинамика
Супер изчистеният дизайн и обтекаемата форма означават коефициент на аеро съпротивление от едва 0,20. Това е възможно с някои играчки, които няма да стигнат до серийно производство – например джантите с активни аеро елементи. Те разполагат с пет подвижни карбонови панела, които се отварят и затварят, в зависимост от това дали спирачките имат нужда от повече охлаждане или не. Електромоторите на въпросните панели не хабят от енергията на колата, а се зареждат от кинетичната енергия от въртенето на колелата. Представете си да одерете подобни джанти…
Интериор
Интериорът не е типично концептуален. Да, вярно, че централната конзола прилича на нещо, излязло от бъдещето, но карбоновите седалки (с индивидуална изработка според конкретния шофьор), изрязаният волан и двата екрана са готови за производство. Между другото интериорът е напълно еко – направен е от рециклирани гуми от GT3 коли.