И все пак - Mercedes-AMG май ще връща V8

Mercedes-AMG признава, че 2-литровият plug-in хибрид M139, използван в модела C63 S E Performance, е „бездушно“ решение, което не отговаря на очакванията на клиентите. Според вътрешен източник на AMG, цитиран от Autocar, компанията планира да извади от производство своя противоречив четирицилиндров двигател и да го замени с по-балансирани хибридни шестцилиндрови двигатели или с чисто нов flat-plane V8 агрегат.
Новият C63 S E Performance дебютира през 2022 г. с впечатляващата мощност от 671 к.с. и въртящ момент над 850 Нм, което го прави с над 100 к.с. по-силен от излезлия от производство V8. Въпреки това, тежестта на допълнителната електрическа система и липсата на характерно AMG звучене доведоха до смесени отзиви от феновете и критиците.
От гледна точка на регулациите, предстоящият стандарт Euro 7 от края на 2026 г. изисква значителни модификации на M139, които биха повишили производствените разходи. Затова AMG обмисля да премине към хибриден 3-литров шестцилиндрова мотор, използвана към момента в модела E53. Отново на дневен ред изглежда е и нов flat-plane crank V8 мотор, който би възстановил характерното AMG звучене и усещане при шофиране.
Според източника, окончателното отказване от четирицилиндровия C63 няма да се случи незабавно. Преходът към нови агрегати може да стартира още през следващата година с шестицилндровата версия, но пълната смяна – особено с V8 – вероятно ще се забави до края на десетилетието, когато се очаква и лансирането на ново поколение C-класа.