Mercedes-AMG показва новия C63 днес!

  • Последното подгряващо изображение преди премиерата по-късно днес Последното подгряващо изображение преди премиерата по-късно днес
  • Колата дебютира в Гудууд, но с камуфлажи Колата дебютира в Гудууд, но с камуфлажи
  • Не знаем дали и комбито ще бъде представено днес! Не знаем дали и комбито ще бъде представено днес!

21 Sep 2022

Mercedes-AMG ще представи официално новия C 63 AMG днес. Супер седанът (все още не знаем дали комбито ще дебютира също днес или по-късно) всъщност носи означението C 63 S E Performance и зад дългото и сложно име се крие брутален даунсайзинг – 63 отдавна не означава работния обем, но тук говорим за още по-сериозно намаление на работния обем – 4-литровият V8 си отива, за да отстъпи място на плъгин хибридна система с малък 2-литров 4-цилиндров мотор. Такива са времената! С новия модел AMG празнува 55-годишнината си, честито!

 

Въпреки двойното намаление на броя цилиндри и обем, мощността на новия C 63 ще е далече над онези 510 конски сили, които предлага актуалното издание на модела. Очаква се плъгин хибридната система да доставя внушителните 671 к.с. в съчетание със 750 Нм, а дали това ще е достатъчно, за да убеди клиентите, че четири цилиндъра са повече от осем, предстои да видим. От AMG са изключително доволни, че средният разход на гориво е паднал на 6,9 л/100 км (+11,7 кВтч/100 км), но не се сещаме за собственик на AMG, който да се вълнува от такива данни… 

4-цилиндровият двигател в съчетание с 48-волтова хибридна система ще доставя 470 к.с., а електромотор на задния мост ще добавя 201 к.с. Новият компресор е доста интересен: при оста на турбината е монтиран 48-волтов електромотор, наречен с намигване към Формула 1 MGU-H (Motor Generator Unit Heat), подпомагащ нейното развъртане. Освен това малкото двигателче помага и за поддържането на оборотите на турбината в моментите, в които шофьорът връща газта. Така турбото може да продължи да се върти със 156 000 хил. об/мин и да е в готовност за подаването на газта след завоя. В допълнение към всички електрификации, налице ще бъде и стартер-генератор с мощност 14 к.с.

Новият C 63 серийно ще идва с двойно предаване 4Matic+ и 9-степенна скоростна кутия. Не знаем доколко техниката ще бъде същата като в големия батко Mercedes-AMG GT 73 E Performance, но там електромоторът е свързан към 2-степенна автоматична скоростна кутия, която преминава на 2-ра при скорост от около 140 км/ч, когато машината се върти с максималните си 13 500 об/мин. Porsche ползват подобна система в Taycan, която подобрява едновременно динамиката и консумацията на електроенергия. Освен двустепенната кутия, при AMG 73 отзад е монтиран и диференциал с ограничено приплъзване, който разпределя оптимално тягата между двете задни колела. 

 

Очаквайте повече подробности след премиерата тази вечер (21 септември 2022 г.) в 17:00 българско време. 

 

Първородната Godzilla!