Hyundai Ioniq 6 N е електрическа пистова машина с 650 к.с.


10 Jul 2025

Hyundai официално представи Ioniq 6 N. Новият електрически седан е изграден върху три ключови принципа – Corner Rascal (игриво поведение в завои), Racetrack Capability (пистова пригодност) и Everyday Sportscar (комфорт за ежедневна употреба) – и комбинира агресивна динамика с практичност за всеки ден. Припомняме ви, че това не е първият електрически модел на N дивизията на корейците - тази титла отиде при Ioniq 5 N, който имахме шанса да шофираме на писта през миналата година.

Динамичният дебют на спортния седан ще се извърши по време на Фестивала на Скоростта в Гуудууд този уикенд. На статичната премиера в Лондон присъства нашата приятелка Габи от Grace Pace Race, където засне ексклузивните кадри в края на тази статия.

Концепция и инженерни акценти

Ioniq 6 N наследява опита на Hyundai от електрическия шампионат Pure ETCR и интегрира технологии, развити за писта, в серийно превозно средство. В основата стои изцяло преработена геометрия на окачването и ново шаси, оптимизирано за прецизно управление и сцепление. Ниската линия на покрива и промененият страничен наклон на колелата понижават центъра на тежестта, което подобрява устойчивостта при висока скорост и стабилността в завои.

Двата електромотора развиват комбинирани 650 к.с. и 779 Нм въртящ момент в N Grin Boost режим, позволявайки ускорение 0–100 км/ч за 3,2 секунди и максимална скорост 257 км/ч. За оптимално управление на температурите е внедрена нова система N Battery Conditioning, която ускорява подготовката и поддържа висока производителност при различни сценарии – от драгове до дълги пистови сесии.

Цялостно изживяване на Goodwood Festival of Speed

На щанда си до Hillclimb трасето в Гудууд Hyundai N ще представя не само Ioniq 6 N, но и Ioniq 5 N и Ioniq 5 N TA Spec. Посетителите могат да участват в интерактивна обиколка със събиране на печати, която завършва с достъп до премиум трибуна и ексклузивни подаръци. 

Ключови спецификации на Ioniq 6 N

Мощност: 478 кВ (650 к.с.); 779 Нм (N Grin Boost)

Ускорение: 0–100 км/ч за 3,2 сек.

Макс. скорост: 257 км/ч

Батерия: 84 кВтч, заряд 10–80 % за ~18 мин. при 350 kW

Размери: 4 935 × 1 940 × 1 495 mm, междуосие 2 965 mm

Гуми: Pirelli P-Zero 5 HN 275/35R20

Cd: 0.274

Прогнозен WLTP пробег: до 469 км

Новият бестселър на VW?