Alfa Romeo представи нова специална версия на Junior


31 Oct 2025

С новата специална серия Junior Sport Speciale марката продължава линията от модели, които комбинират елегантност, спортен характер и съвременни технологии. Версията ще бъде сред основните акценти в гамата през 2026 г., като цели да изрази най-ясно динамичния профил на компактния спортен модел на Alfa Romeo. Проектът обхваща и новия Tonale, наскоро показан пред международни медии, който имахме възможността да тестваме.

Моделът е насочен към клиенти, които търсят компактен автомобил с автентичен спортен дух и достъпно позициониране в премиум сегмента. Екстериорът се отличава с черен пакет, сребристи вложки в праговете и броните, защитни елементи в долната част на купето, 18-цолови алуминиеви джанти „Fori“ с двуцветно Matt Miron покритие и емблема „Sport Speciale“. Затъмнените задни стъкла и опционалният двуцветен покрив, предлаган за всички цветове в гамата, завършват силуета.

Интериорът поставя акцент върху материали и детайли. Отопляемите седалки с електрическо регулиране са тапицирани с перфорирана Alcantara и светли вложки в облегалките, като същият материал покрива таблото, централната конзола и панелите на вратите. Воланът комбинира кожа и Alcantara с контрастни шевове, а алуминиевите педали и прагове, логото на таблото и амбиентното осветление допълват атмосферата.

За допълнително оборудване е наличен пакет Techno. Той включва системи за ниво 2 на автономно шофиране с Adaptive Cruise Control, асистенти за управление на трафика и поддържане на лентата, Matrix LED фарове и навигационна система с интегриран TSI (стандарт при версията Q4). Пакетът добавя още 180° камера за задно виждане, 360° паркинг сензори, hands-free отваряне на багажника, безжично зареждане на смартфон, електрически прибиращи се огледала с функция Blind Spot, електрохроматично вътрешно огледало и аудиосистема с шест високоговорителя и USB портове отпред и отзад.

Двигателната гама обхваща 145 к.с. хибрид с предно предаване, 145 к.с. хибрид Q4 с двойно задвижване и 156 к.с. изцяло електрическа BEV версия с бордово зарядно до 11 кВ. При хибридните изпълнения перата за смяна на предавките на волана са стандарт за по-пряко управление.

Наистина ли е толкова добър?