Фейслифт направи Alfa Romeo Tonale по-красив от всякога


16 Oct 2025

Alfa Romeo показа пред медии обновения Tonale – моделът влиза в нов етап с по-богата гама цветове и конфигурации, повече технологии и акцент върху спортния характер. Премиерата се състоя в Пиза, град на изкуство и наука със Scuola Normale Superiore, избран като символ на идеята за „човешки интелект“ – срещата между страст и технология, която марката свързва с удоволствието от шофирането. През следващата седмица екипът на DizzyRiders ще бъде в Пиза, за да бъде сред първите журналисти, които ще изпробват автомобила на пътя.

„С новия Tonale затвърждаваме ангажимента си към италианското съвършенство чрез иновации, дизайн и емоцията от шофирането. Технологиите засилват страстта, а всеки детайл отразява нашето наследство“, заяви главният изпълнителен директор Санто Фичили, благодарейки на мрежата от партньори и екипа на Alfa Romeo за общите усилия.

Дизайнът е пречистен и по-изразителен. Отпред се появява нова триизмерна емблема , вдъхновена от 33 Stradale и GT 2000, а характерният Trilobe е преработен за по-силно усещане за ширина и стабилност. Долните въздухозаборници подсилват фамилната връзка с Junior, а страничните отвори следват състезателния стил на Giulia GTA/GTAm. Пропорциите са оптимизирани с по-къс преден надвес и по-широка следа. В профил изпъкват новите 19-цолови джанти Stile и 20-цоловите Fori с технологичен дизайн и ниско тегло. Естетичната еволюция се допълва от черно-бели емблеми Alfa Romeo и черен надпис Tonale при версиите Veloce и Sport Speciale.

Палитрата се разширява до осем цвята с три нови металикови предложения – Rosso Brera, Verde Monza и Giallo Ocra. Те се присъединяват към Nero Alfa, Bianco Alfa, Grigio Vesuvio, Verde Montreal и Blu Misano. Опционален черен контрастен покрив, наличен и с панорамен люк, подчертава динамиката на силуета.

Динамиката остава в центъра на ДНК-то на Alfa Romeo. Шасито е перфектно балансирано, със спортно калибрирано независимо окачване McPherson отпред и отзад, спирачки Brembo с четири бутала и най-директното управление в сегмента (13,6:1). В зависимост от изпълнението се предлагат електронно управляемо окачване Dual Stage Valve (DSV) или амортисьори Frequency Selective Damping (FSD), система brake-by-wire, а при Plug-in хибрида – задвижване на четирите колела Q4 AWD. 

Гамата двигатели е съобразена с нормата Euro 6E-bis. Tonale Ibrida комбинира 1,5-литров четирицилиндров турбо с 175 к.с., турбокомпресор с променлива геометрия и 7-степенна трансмисия с двоен съединител и предно задвижване – най-новата еволюция на 48-волтовата хибридна система на марката. За дълги пробези и нисък разход остава 1,6-литровият дизел със 130 к.с. и 6-степенна DCT трансмисия. Върхът е Q4 Ibrida Plug-In с електрифицирано AWD и 6-степенен автомат, предлаган в два варианта на мощност – 190 к.с. и 270 к.с.

Наистина ли е толкова добър?