Новият флагмански седан на Volvo е вече в България
![]()
Новото изцяло електрическо Volvo ES90 направи първата си публична поява в България, след като официалният вносител Мото-Пфое го представи у нас по време на събитие, посветено на шведския празник на светлината Санта Лусия. Така моделът, позициониран като нов електрически флагман на марката, вече официално стъпи на българския пазар и може да бъде конфигуриран през сайта на Volvo Cars Bulgaria.
ES90 беше показан за първи път пред световната публика през март 2025 г. като модел, който умишлено размива границата между класически седан и фастбек, но с по-висока стойка и практичен заден капак тип хечбек. Техническата основа е платформата SPA2 (използвана и при EX90), а идеята на Volvo е автомобилът да бъде „софтуерно дефиниран“ и да се развива с актуализации по въздуха през целия си живот.
За българския пазар Volvo посочва начална цена от 155 180 лв. Моделът се предлага с три задвижвания. Базовата версия е със задно предаване и мощност 333 к.с., а над нея са Twin Motor (456 к.с.) и Twin Motor Performance (680 к.с.) с двойно предаване. Ускорението 0–100 км/ч според версията е 6,6, 5,4 и 4,0 секунди, а батериите са 92 кВтч за едномоторната и 106 кВтч за двумоторните варианти.
Една от големите новини около ES90 е 800-волтовата архитектура, която Volvo използва за първи път в свой сериен модел. По данни на производителя тя позволява бързо зареждане с до 300 кВ при Single Motor и до 350 кВ при Twin Motor, като 10–80% може да отнеме около 20–22 минути при подходяща DC станция. Volvo твърди още, че при оптимални условия ES90 може да добави до 300 км пробег за около 10 минути зареждане, а максималният WLTP пробег на модела достига до 700 км (в зависимост от конфигурацията).

По отношение на практичността ES90 залага на голям багажник и допълнително пространство отпред за кабели, като в различни източници се посочват обеми около 424–446 литра отзад и малък „фрънк“ отпред, както и значително увеличение на обема при сгъване на задните седалки. Междуосието е 3,1 метра, което е сред ключовите аргументи за повече място на втория ред.
В оборудването акцентът пада върху интегрираната Google-базирана инфотеймънт система, голям централен дисплей, 5G свързаност и богат набор системи за комфорт. При представянето у нас беше подчертано, че ES90 може да се поръчва с панорамен стъклен таван със затъмняване, четиризонален климатик с пречистване на въздуха и премиум аудиосистема Bowers & Wilkins с 25 говорителя.

Volvo позиционира ES90 и като технологична витрина за новата си Superset стратегия, при която едни и същи хардуерни и софтуерни модули стоят в основата на бъдещите електрически модели и се надграждат с OTA ъпдейти. Това включва и мощна изчислителна платформа с процесори Nvidia DRIVE AGX Orin, която според компанията подпомага управлението на батерията и активната безопасност.

