Карахме Omoda 9 SHS, мощен 530 к.с. и с 1 000 000 км гаранция


22 Dec 2025

Преди броени дни двете китайски марки Omoda и Jaecoo стъпиха официално в България с гръмката новина, че всички техни модели имат увеличена от 150 000 на колосалните 1 000 000 км гаранция. Пълната гаранция е 7 години или 150 000 км, като клиентите имат 3 години пътна помощ в цяла Европа. Въпросната гаранция от 1 милион километра покрива всички повреди по двигателя с вътрешно горене и електромоторите.

Няколко дни след дебюта у нас DizzyRiders бе сред гостите на ексклузивно събитие в Будапеща, Унгария, където бе отбелязан успешния старт на двете компании в Европа.

Под успешен старт, разбирайте, oтворени 300 дилърства в 9 страни в ЕС и  продадени над 50 000 автомобила за 16 месеца. До края на 2026 г. шоуруми на Omoda и Jaecoo трябва да има в навсякъде в ЕС.

В марките са вложени огромни инвестиции от страна на компанията-майка, а именно китайският гигант Chery. През юли 2025 г. концернът стана първият китайски автомобилен производител, изнесъл над 5 милиона автомобила, като същевременно се изкачи драстично в Fortune Global 500, достигайки 233-то място, с 152 позиции нагоре за една година, подкрепена от почти 60 милиарда долара приходи.

Chery има завод в Европа и по-точно в Барселона, Испания. И скоро се очаква Omoda и Jaecoo да се сглобяват именно там, като до тогава вносът ще е от Китай.

В унгарската столица бяха докарани над 30 автомобила Omoda и Jaecoo от различни модели за коледна обиколка край бреговете на Дунав. Разполагахме с ограничено време, затова помолихме за ключа на най-мощния модел. Вместо това човек, отговарящ за тест драйва, ни предложи избор от 3 обърнати с емблемите надолу ключове и каквото ни се падне.

Бай Ганьо обаче настоя, че иска да кара топ модела, размрънка се и накрая получи ключа за Omoda 9 SHS. Като SHS идва от съкращението Super Hybrid System.

Флагманът излиза серийно с най-високото ниво на оборудване Exclusive. Цената в България е 96 989 лв. или 49 590 евро. Срещу тях получавате мега оборудван SUV, качествено сглобен с премиум материали и пълен отличник при краш-тестовете на EuroNCAP (5+ звезди).

Клиентът може да доплати единствено за различни от стандартните цветовете на екстериора и интериора. Всичко друго е налично на борда: два 12,3-инчови дисплея; Head-up дисплей; панорамен покрив; кожен салон; масажи на предните седалки; обдухване и подгрев на всички седалки; автономно паркиране; 540° панорамна камера; близо 20 системи за безопасност; аудио система Sony с 14 високоговорителя и субуфер; отопляем волан; двузонален климатик; 20-инчови алуминиеви джанти; електрически регулируемо окачване; дистанционно стартиране на двигателя и климатика; 8 въздушни възглавници и безжично зареждане на мобилен телефон (50 W).

Omoda 9 SHS излиза в бял външен цвят, но ако го искате сив или черен ще трябва да похарчите още 958 лв. (490 евро). Матовото изпълнение, каквото налазихме в Будапеща, е три пъти по-скъпо – 3109 лв. (1590 евро).

Рубиненочервеният цвят не интериора струва 762 лв. (390 евро), като черният салон е стандартен. Това е наистина всичко, за което може да похарчите още пари.

Откъм задвижване Omoda 9 SHS разполага с 530 к.с., генерирани от три електромотора и четирицилиндров 1,5-литров бензинов турбо мотор. За разлика от 7-степенните автоматични скоростни кутии при останалите модели на Omoda тук трансмисията е специална хибридна 3DHT.

Капацитетът на батерията е 34,5 kWh, позволяваща зареждане на станции до 65 kW. Задвижването е на четирите колела, минаващо през интелигентна система за разпределяне на въртящия момент. Ставайки дума за него, максималната му стойност е 700 Нм.

С тегло от 2,2 тона Omoda 9 SHS ускорява от 0-100 км/ч за 4,9 секунди и има максимална скорост от 180 км/ч.

Плъг-ин хибридната система позволява пробег от 1100 км с едно зареждане на 70-литровия бензинов резервоар и батерията. От тях 145 км може да изминете изцяло в електрически режим.

Най-скъпият и мощен модел на Omoda излиза с 20-цолови алуминиеви джанти с гуми 245/50 R20 Michelin. С такъв размер не би трябвало да имате големи очаквания, особено когато става дума за лоши пътища. Като тези в Будапеща. Улиците и булевардите са в потресаващо състояние. Но китайците са се постарали в режим Comfort окачването да бъде наистина като името си. Режимите на шофиране са общо 6 - еко, нормален, спорт, сняг, пясък и оф-роуд.

Колата се кара много приятно и лесно, като при ниска скорост може да се възползвате от 540° панорамна камера, показваща ви откъде точно ще минат четирите колела. Какво е 540° панорамна камера ли? Това всъщност е 360-градусова камера (комбиниран образ от четири камери) и към картината добавяте 180° „прозрачен“ изглед под колата, събран от предната и задната камери.

Дизайнът на Omoda 9 SHS е атрактивен, салонът също е добре проектиран. Това, което ми липсва в интериора са копчетата. На средната конзола има три кръгли селектора, през които се управлява климатичната система. Огледалата, фаровете и седалките също имат физически бутони за регулиране. Всичко останало се прави през менюто на инфо-развлекателната система. Включително старт-стоп бутонът е „сложен“ в най-дясната част на дигиталното табло.

Omoda 9 SHS е впечатляваща кола, но нямахме много време да я опознаем, защото бързахме за премиерата на Omoda 5 SHS-H. Тя бе представена лично от Артьом Попков, шефът на екстериорния дизайн на Chery Europe GmbH.

Този компактен SUV модел е с хибридна система с 1,5-литров турбо мотор и 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Максималната мощност тук е 224 к.с., а средният разход на гориво - 5,3 л/100 км.

След премиерата имахме време да разговаряме с един от шефовете на Chery, а именно Дейвид Шен, вицепрезидент за Европа. Ето какво каза той относно новите марки и като цяло пазарът на китайски коли.

- Как се различава европейският пазар от китайския по отношение на потребителското търсене и регулациите?

Дейвид Шен: Европейският пазар има едни от най-строгите регулаторни изисквания в света – от безопасност и емисии до киберсигурност и защита на данните. Потребителите тук имат и много зрели очаквания по отношение на динамиката на шофиране, дългосрочната надеждност и следпродажбените услуги. Китай е динамичен и ориентиран към иновациите, докато Европа изисква по-дълбока локализация и дългосрочна последователност.

- Какво е най-голямото предизвикателство при продажбата на автомобили в Европа?

Дейвид Шен: Най-голямото предизвикателство е изграждането на познаваемост на марката и дългосрочно доверие. Европейските клиенти вземат изключително рационални решения за покупка и очакват доказано качество, силна сервизна инфраструктура и прозрачна комуникация. Това отнема време и ние сме решени да се развиваме стъпка по стъпка. Една от основните ни стратегии за марката е да поддържаме близки отношения с нашите клиенти, така че да слушаме редовно тяхното мнение и обратна връзка и да правим промени в моделите на автомобилите според техните нужди.

- Каква гама от модели планирате за Европа и как избирате тези модели?

Дейвид Шен: Нашето планиране на моделите за Европа се основава на реални сценарии на клиенти и разнообразни нужди от мобилност. Ето защо предлагаме различни решения в нашето портфолио. За клиенти, които изминават дълги разстояния и очакват максимална ефективност и пробег, предлагаме нашия PHEV модел – Jaecoo 7 SHS-P, който осигурява до 1200 км комбиниран пробег с пълен резервоар и пълно зареждане. За градските потребители, които често се сблъскват с трафик със спирания и потегляния и ценят плавното, но отзивчиво усещане при шофиране, предлагаме нашия HEV модел – Omoda 5 SHS-H. Той осигурява шофиране, подобно на това с електромобил, като позволява на шофьорите да се придвижват без усилие из града. При WLTP условия той също постига комбиниран пробег от 1000 км.

- До каква степен модифицирате автомобилите според европейските изисквания (дизайн, шаси, инфо-развлекателна система, стандарти за безопасност)?

Дейвид Шен: Нашият приоритет е да гарантираме, че всеки модел отговаря напълно на европейските законови изисквания и очакванията на местните клиенти. Ето защо всички автомобили преминават през необходимите адаптации, свързани с изискванията на ЕС за безопасност, емисии и екологични стандарти, киберсигурност и свързаност.

- Какъв пазарен дял очаквате в Европа в рамките на 3-5 години?

Дейвид Шен: Не се фокусираме върху краткосрочни цели за пазарен дял. Нашият приоритет е устойчиво развитие, основано на качеството. Нашата цел е да се превърнем в един от най-силните нови участници на пазара в Европа през следващите няколко години, въз основа на силата на нашите продукти и клиентското преживяване.

- Как мислите, че ще изглежда европейският пазар през 2030 г.? Каква е дългосрочната стратегия на Chery в Европа?

Дейвид Шен: До 2030 г. Европа ще бъде още по-електрифицирана и конкурентна. Нашата дългосрочна стратегия е ясна: по-задълбочена локализация, по-силно електрифицирано портфолио, стабилна дилърска мрежа и дълготрайно доверие на клиентите.

- Какъв процент от продажбите в Европа искате да бъде електрически в рамките на 3-5 години?

Дейвид Шен: Бъдещето на мобилността в Европа без съмнение ще бъде изцяло електрифицирано. Същевременно обаче признаваме, че преходът се осъществява на етапи и всяка технология има своя прозорец на възможност.

В момента HEV навлизат в кратък, но значим период на бърз растеж, тъй като предлагат висока ефективност.

PHEV ще продължат да имат конкурентно предимство за по-дълго време, тъй като отговарят както на градските, така и на междуградските нужди, като улесняват прехода към пълна електрификация.

Вече планираме и двете тенденции.

В същото време нашето портфолио от изцяло електрически автомобили се обновява и разширява непрекъснато, за да сме в крак с дългосрочния преход на Европа към мобилност с нулеви емисии.

Така че, макар да не даваме конкретни прогнози в проценти, подготвяме балансирана гама, която подкрепя клиентите във всеки етап от електрификацията.

- Кои марки смятате за свои преки конкуренти?

Дейвид Шен: Ние се сравняваме с водещите европейски и световни марки във всеки сегмент. Нашият фокус е върху предоставянето на висока стойност и напреднали технологии, а не върху конкуренцията с една марка.

- Какви стъпки предприемате, за да запознаете потребителите с новата китайска марка и да спечелите доверието им?

Дейвид Шен: Изграждаме доверие чрез качеството на продуктите, европейските стандарти за безопасност, прозрачната комуникация, солидните гаранции и надеждното следпродажбено обслужване. Работим и с реномирани местни партньори и внимателно изслушваме обратната връзка от клиентите.

- Как искате да се отличите от другите китайски марки и европейските конкуренти?

Дейвид Шен: Отличаваме се чрез модерен дизайн, висока безопасност, съвременни технологии за електрификация и ориентирано към клиента преживяване. Нашата цел е да предложим нова, ориентирана към бъдещето алтернатива, която отговаря на европейския начин на живот и очаквания.

- Колко динамично е разрастването на автомобилите Chery в Европа, и в частност на моделите O&J? Какви са вашите очаквания за 2026 г.?

Дейвид Шен: През 2025 г. Omoda и Jaecoo се продават на 16 пазара в Европа. В момента средните месечни продажби в Европа надхвърлят 20 000 единици. През 2026 г. двете марки ще са налични на всеки пазар в ЕС.

- Защо една и съща кола струва почти 2,5 пъти повече в Европейския съюз, отколкото в Китай?

Дейвид Шен: Разликата в цената се дължи главно на разликите в регулаторната среда. Автомобилите, продавани в ЕС, трябва да отговарят на едни от най-строгите стандарти за безопасност, околна среда, киберсигурност и хомологация в света. Изпълнението на тези изисквания включва значителна инженерна работа, допълнителни компоненти и сертификационни процеси. Освен това логистиката, местните данъци, гаранционните политики и структурите за следпродажбено обслужване в Европа допринасят за общата цена.

Въпреки тези фактори, ние оставаме ангажирани да предлагаме конкурентни цени и висока стойност за европейските клиенти.

Gen Z харесва този автомобил!