От балета към моторите. Suzuki DR BIG Scrambler от ToshiMoto Garage
„Карах DR BIG вече десет години, основната ми идея бе да олекотя мотоциклета,“ казва Тошко от ToshiMoto Garage. „Сух е 180 кг., моят е около 150. Можех да сваля още, като сменя и генерацията Sebring, която е много тежка, но не ми даде сърце да го направя - звукът просто е страхотен“.
Абсолютен факт, в който се убедихме ние от DizzyRiders.bg, като Тошко дори ни даде да завъртим един кръг с неговия Scrambler, базиран на Suzuki DR BIG от 1990 г., мотоциклетът с най-голям едноцилиндров двигател произвеждан серийно. Кой обаче всъщност е Тодор? Той е... балетист, бивш солист в Софийската опера - 11 години -, който постепенно оставя професията си, за да се захване с другата си страст - мотоциклетите. Превръщането на масивното ендуро в Scrambler е първият проект на Тошко, който се занимава предимно с поддръжка на машините в ателието си в столичния „Хаджи Димитър“.
Реално по мотора няма никакви технически промени. Подменените компоненти също не са много, но е учудващо как Тошко е успял да постигне толкова различна визия, без мерките да са драконови. Всички пластмаси остават да лежат на пода на ToshiMoto Garage, след което рамката бива боядисана в черно. Оригиналният резервоар също пада, отстъпвайки място 10-литров съд Suzuki GN125. Фарът пък изплува от стар кашон, като Тошко реши да остави произхода му в тайна, в случай, че някой от вас се опита да познае от какъв мотор е.
„Базата на седалката изрязах от неръждаема стомана, а дунапрена взех от Ducati Monster. Хареса ми формата, макар че тук е леко променена“. Седлото е съшито по такъв начин, че мотоциклетът създава впечатление на едноместен, като всъщност не е. Функционалността му е прикрита и от двуцветното изпълнение на самата кожа.
Няма как да пропуснем изключително важния детайл, разположен отдясно на кормилото – велосипедното звънче. „Звънчето ли? Ха. Дойде ми импулсивно. Просто си седях в гаража с бира в ръка след края на работния ден, казах си „така ще стане“, свалих го от колелото и го завинтих за мотора“. Както се досещате, работата на звънчето е тотално безполезна, при трещенето на 800-кубиковия двигател, но някак си то придава чар и семплост на съблечения мотоциклет.
Това е Suzuki DR BIG Scrambler от ToshiMoto Garagе, машинка предназначена за свободно каране без особени грижи, дело на един балетист, който може да ви говори за мотори толкова време, че спокойно може да си вземете календар. Един изключително откровен байк, какъвто е и неговия създател. А това е само началото.
Текст и фотография: Иван Монев