Skidbike KTM 1190, моторът, с който не може да катастрофирате. Или поне на теория. Галерия и видео


01 Nov 2016

„Skidbike KTM 1190, моторът с който не може да катастрофирате“ звучи амбициозно и не е съвсем точно, защото ако го засилите челно в някоя стена или кола, със сигурност ще ви се получи доста добре. Идеята тук обаче е, че този KTM е модифициран с интересен хардуер, които не му позволява да падне настрани, независимо от вашите способности. Или неспособности. Всъщност, въпросния хардуер е съвместим и с други модели и марки, но конкретният пример е такъв.

Той е дело на хората от едноименната фирма Skidbike и е предназначен за обучение, за безопасно достигане на вашия и на мотора лимит, без да рискувате машината, колената си, лактите и най-вече главата си.

Какво представлява системата? Основните компоненти са четири, две странични „крила“, които ви пазят от падане настрани, както и по една скоба с платформа на всяко от колелата. Всяка от четирите платформи е снабдена със свободно въртящи се и завиващи колелца, като на пазарска количка, като отпред и отзад са монтирани и по един въздушен амортисьор.

Именно тук се крие гениалността на хардуаера на Skidbike. Чрез припомпване на двата въздушни елемента, инструкторът може да регулира степента на сцепление на предната и задната гума. Амортисьорът позволява реглаж в 40 степени, чрез дистанционно управление. Така операторът може да симулира условия с различно сцепление, както отпред, така и отзад. А поради „крилата“, опитът които трупате от управление на мотора във всякакви условия на сцепление, минава без наранявания.

Минусите на системата? Ами, те са два основни, като с първия се свиква – масата на всички тези железа, колелца и амортисьори. Само това нещо закачено на предната гума тежи 23 кг. Но, направите ли десетина кръга свиквате, а ползите, които ви дава Skidbike са много повече, отколкото разликата в управлението, заради масата. Вторият минус е цената – пълният комплект струва около 23 000 долара или точно колкото най-новия топ мотор на 2017 KTM 1190 Super Adventure R.

Но, както знаем, животът е по-ценен от всичко, а ако изкарате един курс с тази система намалявате и шанса да изпотрошите новия си мотор например. Доста добро предложение за байк училищата, за съжаление не и за България. Разгледайте галерията и вижте видеото.  

Сбогом V10!